36 saatlik otobus yolculugundan sonra hala hayatta 😉

Gunaydin,


Pazar sabah 6'te Podgorica otogarinda baslayan otobusle yolculuk; Pazartesi 18:00'de Antalya'ya ulasmamla sona erdi. Eve dogru giderken artik enerjimin son demlerini kullandim dersem abartmis olmam sanirim.


Bos durma ozurlu biri olarak elbette el isimi aldim yanima; yoksa nasil biterdi 36 saatlik yolculuk? Film izlemek, intenete girmek, etrafa bakmak, sohbet etmek bir yere kadar. Arada toplamda dort saat kadar uyudum da.

Fiyatlari daha uygun oldugu icin havalimanindan kiraliyorum araci genelde. Rentalcars ve Carflexi kullandigim siteler; Suprice ise en favori arac kiralama sirketi personelin cozum odakli tutumlarindan, araclarin bakimli olusuna pek cok etken var. Son arac kiralama tesebbusumde AVIS'in bes gunluk arac kiralama icin 10.000 Euro provizyon alma talebi (ekonomi grubu arac icin; Porsche falan kiralamiyorum) benim icin Suprice'i zirveye tasidi.


Evi toparlamak ve cocuklari goturmeden hazirliklari tamamlamak adina baya efor sarfettim her zamanki gibi. Prensip olarak arac kullanacagim zaman alkol almiyorum, pek cok arac kullananin aksine. Kaldi ki Karadag'da alkol limiti 0.3 promil; bir kaza durumunda o dahi aleyhinize yaziliyor; bu yuzden en guzeli arac kullanirken alkol almamak hangi ulkede olursaniz olun.

Araci da hazir teslim etmisken ve uc gundur is yapacagim diye (ve evde hala yemek pisirmek icin gerekli ortami kuramamisken) Podgorica'daki favori restoranim olan Pod Volat'a ugrayip gercek bir yemek yemek ve odul olarak da yerel birasi olan Niksicko icmek hakkimdi sanirim. 😉


Yemekten sonra hostele dogru kisa bir yuruyus yaptim. Avrupada Noel hazirliklari coktan yapilmis vaziyette. Her yer isil isil, rengarenk. Vitrinlerde suslemeler, Noel Baba figurleri ile donatilmis; tam eglencelik. Musluman kulturde en cok duydugum iki hatadir; "Musluman Noel kutlamaz" Zaten Noel Hazreti Isa'nin dogumgunu olan 24 Aralik'ta. Diger hata ise Antalya'nin Demre ilcesinde dogup buyumus ve sonrasinda goc etmis olan Aziz Nikolas (Saint Nicholas ya da bilinen adi ile Noel Baba)'a "gavur" deyip durmalari. Oldukca tartisilir bu ikisi kulturler arasinda. Zamanimi bosa harcamaktan vazgectigim icin artik tartismiyorum bende; "peki" diyip birakiyorum 😁

Copyright: nemirko

Podgorica'da Pazar etkinlikleri baslamis vaziyette. Soguk havada sicak sarap iyi gidebilir. Yerel atistirmaliklar, canli muzik, ayakustu sohbetler. TRG meydanindaki standlari mutlaka bir gorun derim. Ulkenin toplam nufusunu gozonune alarak cok fazla kalabalik beklemeyin ama.

Ne zaman boyle bir manzara gorsem yuregim simsicak oluyor ve minnet duyuyorum. Artik arada sifirin altina dusuyor isi Karadag'da; dolayisi ile bu canlarin isi cok zor. Ne olur cevrenizdeki canlari gormezden gelmeyin ve imkan saglayin mumkun mertebe barinma, yeme icme konusunda. Bu canlar da Podgorica otogarindaki kapi bosluguna siginmis soguktan.

Arabayi satacagim diye azar azar almaya basladim mama; normalde bagajda buyuk paket kedi ve kopek mamasi olur her zaman su siseleri ile beraber. Ayni seyi orda da yapmak niyetim araba alinca. Bir de eski koltuklarin sungerlerinden sokak hayvanlari icin yataklar yapip caktirmdan koyma planim var otogar,apartman girislerine falan. Paylasmak guzeldir ❤

"Balkanlardan ne getireceksin?" diye soran aileme karli bir fotograf attim. Cevaplarini burda yazmiyorum 😁 Ancak Istanbul-Antalya parkurunda cok daha fazla kar vardi Balkanlara gore.


Kar alismam gereken bir hava kosulu; en esaslı meydan okumam sanirim bu olacak Karadagca ogrenmekten sonra. Hala cok basindayim Karadagcanin; bes yasindaki cocuk seviyesinde falan. Ancak her zaman dedigim gibi denemek basarmanin yarisidir 😉

Sevgiyle
Zel

Comments

  1. Kazasız yolculuklar Zeliha hanım, sokak hayvanları için de düşündükleriniz çok güzel , sevgiyle kalın

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sonsuz tesekurler. Bu dunya hepimizin; yeter ki paylasmasini bilelim 🙏🤗

      Delete

Post a Comment