Ölüm yakismadi sizlere....

Gunaydin,

Aslinda yazmak istedigim cok sey var ama kafami toparlayamiyorum. Antalya hastanelerinin kan, trombosit ve granulosit donoruyum ve ayni zamanda kok hucre bagiscisiyim.

Gectigimiz bir hafta icinde iki cocugumu (ben onlari cocugum olarak kabul ediyorum; anne olmak icin dogurmak sart degil bana gore) kaybettim. Marve ve Mine.



Mine icin ilk trombosit ilanina gittigimde kateterinin degismesi gerekiyordu ve bu yuzden iki unite trombosit istenmisti. Kan bankasi sizden alamayiz deyince ziplamistik diger donor arkadasla. Talimat gelmis "Artik kadınlardan trombosit alinmayacak, sadece kan" diye. Kiyameti kopardik ve iki saate yakin mucadele ettik "hayir alacaksınız" diyerek. Ve verdik te!

Sonra BIMER'e yazdim. Bilimsel olarak kadinlarin %85'i, erkeklerin ise %15'i negatif kan grubuna sahiptir. Eger %15 erkekten (hepsinin saglikli, ameliyat olmamis, dovme veya dis tedavisi yaptirmamis, uygun damar yapisina sahip ve surekli trombosit veremeye gonullu oldugunu dusunerek (KI BU IMKANSIZ)) alacaginiz trombosit ile; %100'un ihtiyacini karsilayabilecekseniz ne ala dedim kisaca.

Dogum yapan kadinlarin kaninda olusmasi muhtemel ve hastaya zarar verebilecek bir antikordan dolayi bu kararin alindigi; dogum yapmamis kadinlarin trombosit vermeye devam edebilecegi cevabi verildi. Hemen butun aktif donor kadinlara ilettim, dernek baskanina da. Hasbelkader alamayiz derse hastane acip gosterdim verilen cevabi.

Yakin cevrem vampirella diyor bana; hepsinin kanina sulandigim ve donor olmalari icin baslarinin etini yedigim icin. Biz, saglikli olanlar bagista bulunmazsak Marve, Mine ve diger tum cocuklarimizin, hastalarimizin sansi hic kalmaz.

Merva'yi nispeten bekliyordum ama Mine cok kotu bir supriz oldu bana. En kokos kizimdi o benim; en suslu, en mucadeleci. Dogdugundan beri mucadele ediyordu; bildigim kadari ile uc defa ilik nakli olmustu. Yirmilerindeydi anvak hastalik ve agir tedavi yuzunden en fazla 15 duruyordu. Ailesine maddi destek olsun diye tas boyamalar yapiyordu, bir de kitap yazmisti "Maskeli Hayat" adinda kendi ve diger hastalari anlatan.

Ah be Mine; ah benim suslu kokos kizim; ölüm yakismadi bunca guzelligine, bunca azmine, bunca mucadelene, bu genc yasina...

Yegane tesellim artik acilarinin, agrilarinin son bulmus olmasi. Senin; sizlerin yasadigi bunca aciyi gogusleyebilecek kac kisi vardir?

Ne olur; saglikli iseniz gidin ve donor olun. Kan, trombosit (ki bu ozellikle cok elzem hastalar icin), granulosit, kok hucre; ne verebilirseniz; sen yoksan bir eksigiz donorler olarak...

Saglikli gunler
Zel

Comments