Hic yokmus, yoktan var olmus

Merhabalar,

"Bir varmis, bir yokmus" diye baslayan ve genelde mutlu sonla biten hikayelerim olmadi benim hic. 12 cocuklu bir ailenin 11. cocugu olarak dunyaya gelince hayat pek te sempatik davranmiyor insana.

Bunun yerine hayatim "Hic yokmus ama yoktan var etmis" hikayelerini yazdim tirnaklarimla kaziyarak. Iyi ki de oyle olmus diyorum cogu zaman; nasir tutan ellerim, beyaz dolan saclarima inat. Eger boyle bir hayatim olmasa idi bugunku ben olamazdim.



Tum bunlari yapmak evet zamana ama ayni zamanda nerdeyse sifir maliyete mal oldu geri donusum olduklari icin.

Biraz yasamis oldugum hayat, biraz dunyaya ve yarinlara olan saygim ve dogaya olan askim bir araya gelince her seyi degerlendiren; adeta yoktan var eden biri oldum sonunda. Elime bir sey gecti mi bir sure bakarim genelde "acaba bundan ne yapabilirim"diye. Video blogumda da bahsettigim uzere bu sayede pek cok evden daha az atik cikmakta benden. (Ambalaj atiklarini saymazsak (ki onlar da atik degil, geri donusum malzemesi) geldigimden beri dort orta boy cop poseti cop cikti.

Uc farkli cop kullaniyorum evde; geri donusum, organik ve evsel atik. Organik atiklar icin bir kompost tanki yapmistim daha oncesinde; bicilen otlar ve kesilen dallari kompost yapmak uzere hazirladigim bu ikinci organik atik alanina gidecek bundan sonraki organik atiklar.

Geri donusum; butun ambalaj malzemeleri, cam siseler, konserve kapaklari (konserve kutularini ve plastik siseleri agaclari "suslemek" icin kullaniyorum gorseldeki gibi.

Konserveler ve siseler hem saksi, hem dekor hem de kuslara asiyan oldu. Birazcik emek ve ugrasi ile neler yapilabilir bir bilseniz.

Cabuk yorulmaya basladim son bir kac gundur. Aslinda oyle dusunuyordum ancak yaptigim islerin yanisira soktugum koklere bakinca iyi bile dayaniyor vucudum dedim gayri ihtiyari;

Artik bana musade; yine hic yoktan var edecegim bir arka bahce basamaklari var vira bismillah deyip girisecegim.

Sevgiler,
Zel

Comments