Sicak gunlerde calisamama

Merhabalar, inanilmaz ama gercek bir haftadir hava "sicak" onca karli buzlu, sifirin altindaki gunler ve gecelerin ardindan bunu soyleyebilecegimi hic dusunmemistim Karadag icin. Kaldi ki biz kuzeydeyiz, guney muhtemelen cok daha sicaktir.

Normalde Corona virus bitmisti Karadag'da, haftalarca yeni vaka da gorunmedi. Sinirlarin acilmasini muteakip insanlarin sosyallesme bahanesi ile on gunde 160'in uzerinde vaka cikti. Bu yuzden izole bir hayata devam etmek dusuncemiz cocuklarla.

Neler yaptik bu donemde; ardiyenin ici bosaldi, atiklar duzenleme geregi naylonlara sarilip atildi. Parcalanmis kilit ve gobek yenisi ile degistirildi. Cocuklarin hemen her gece ciyan avina cikmasi ve evin sag tarafini temizlerken orda yilan oldurmemden oturu evin sag tarafına da kalin bir tretuar oruldu (oraya basladigimdan beri ciyan girmedi eve), harc dokuldu.

Hala ufak tefek rotus gerekli ozellikle sivri kalan bir kac noktada, bilahare yapilacaklar listesinde.Ve elbette dis boya da yapilmali. Merdiveni daha gectigimiz haftalarda alabildim, sira boyaya da gelecek elbette. 



Bebekler pespese acmaya basladilar; her sabah bir renk cumbusu oluyor benim icin, cocuk gibi teker teker onlari kontrol ediyorum. Daha fazla olsun, hepsi acsin, hepsi mahsul versin istiyorum da; da kisminda kaliyorum.

Uzun yillar bos ve bakimsiz kaldiktan sonra bir kac ayda duzelmesi ya mucize ile, ya da buyuk butce ile olabilir ancak. Ben ise ya celikten, ya tohumdan kendim yetistiriyorum hepsini. 15 Nisan'a kadar soguklarin devam ettigini dusunecek olursak ortalama 2.5 aylik bir donemde iyi bile toparladi sanki.

Ha tasindik, ha tasinacagiz diye tasarimlari ve el islerini birakmistim uzun sure; hos, kedi cocuklarla da baya "eglenceli" oluyor bir seyler yapmak. Yine de solar lambali peri evi bahce susune bir de yel degirmeni yapiyorum simdilerde, ayni zamanda cocuklarin yas mama kaplari ile de saksilar yaptim hem dekoratif, hemde geri donusum olmasi adina.

Yegane parali malzeme akrilik silikon ve birkac vida; gerisi bahceden tas, yas mama kaplari ve emek. Dunyanin kaynaklari sonsuz ya da sinirsiz degil ve biz bu dunyayi cocuklara birakacagiz. Hemen her aile cocuklarindan bir sey bekler ama buyuk cogunlugu cocuklara rol model olmasi gerektigini dusunmez nedense. Cocuk gordugunu yapar, okudugunu degil oysa...

Bastiran sicaklar kedi cocuklarimi baya kotu etkiledi, ikisi de bir ufak raki icmiscesine siziyor sicakta; gece ise hareketleniyorlar ve ortalama sabah 4 sularinda cebellesmeye basliyoruz; onlarin oyun istegi ve benim uyuma istegim arasinda oldukca guclu kavgalar yasaniyor 🤪
Tam delirip onlari verip legen mandal almak istiyorum; ve onlar bunu yapiyor. Masumiyet nedir derseler budur derim 😻😻

Sicaktan dolayi aksam uzeri calisabiliyorum bahcede, biraz da bu yuzden tasarimlara basladim tekrardan. En azindan evin icindeki zamanimi ureterek gecirebiliyorum boylece. 

Hazir onlar yine uyurken bloga yazayim istedim. Sonra yel degirmenine devam edecegim. 

Sevgi ve saglikla
Benek & Haylaz & Zeliha

Comments