Amele, irgat, kedi annesi...

 Merhabalar,

Zelcestan'da gunler doku dolu devam etmekte. Ev icin boyayi alirken bu duvari hesaba katmamisim. Eurozox'dan gidip bes kilo astar, bes kilo da boya aldim takviye olarak. Yuzeyi cok kotu oldugundan takviye olarak beyaz cimento da aldim harca eklemek adina. 

Duvarin ustunun bir kismi sivayi atinca kaziyip tekrar yapmam gerekti. Antalya'da kurimlarin ihmali yuzunden seller basip ta (20 ayda uc defa) satmak zorunda kaldigim evde yaptigim tadilatlari saymazsak en son ne zaman siva yaptim animsamiyorum. Uzun bir ara olmasina ragmen yine de iyi sanki 😉

Ne yapiyorsun dedikleri zaman; "biraz amele, biraz irgat, biraz kedi annesi" diyorum. Bilmeyenler anlamiyor; ya da bloga bakmayanlar. Ama halim bu valla 😁

Evet, uzun yillar kendi halinde kaldigi icin zorluyor bazi seyler. Ote yandan bu guzellikleri gordukce keyif dolu gulumsemeler aliyor yorgunlugun yerini. Bu arada gramofon ciceginin bu kadar fazla rengi oldugunu bilmiyordum kendi adima ❤

Zaman zaman sorularla karsilastigimdan bahsetmistim bloklara basladigimdan beri. En cok duydugum "ne kadara gecinirim" sorusunu bir onceki Turkce olan yazida ele almistim. "Ne kadara gecinirim?" sorusu kime gore, neye gore sorularini beraberinde getirmekte zira.

Turk arkadaslardan gelen sorulardan biri de kiralik ya da satilik evler. Neden bilmiyorum; hipodrom olcusunde evler ariyorlar genelde. Oturma odasi, yemek odasi, salon, misafir odasi... villa fiyatlarini gorunce de cok diyorlar. O kadar buyuk ev daha cok bana kalirsa. 

Kiralik evler 150 Euro ile 5.000 Euro arasi degisiyor. Satilik evler de 11.000 Euro ile 10.000.000 Euro arasi. Yeme, icme, giyim, mobilya, vs linkleri daha once vermistim. Eger ne kadara gecinebileceginizi bilmek istiyorsaniz; hesabi sizin yapmaniz gerekir.

Evler konusunda ise evi buldugum montenegroprospects ve oldukca genis portfoyu olan Premiernekretnine sitelerine bakin derim. 

Turklerde gordugum bir diger anlasilmaz nokta ise yabanci dil. Cok iyi bir usta, esnaf, sanatkar, muhendis, vb olabilirsiniz; eger dil bilmiyorsaniz bunlar sadece dilini konustugunuz ulkede ise yarar. Eger bir ulkeye yerlesmek istiyorsaniz o ulkenin dilini, olmadi en azindan Ingilizceyi ogrenmeniz gerekir. 

"Vucut dili ile anlasirim, o sekilde esnaflik yaparim" dusuncesi ise yanlistan ote birsey. Ha, elimde birikmis param var; ben bunu carcur etmek istiyorum derseniz; buyrun istediginiz ulkeye gidin derim. 

Ana dilim olan Turkceye ilave olarak; C1 seviyesinde Ingilizce, A2 seviyesinde Almanca, A1 seviyesinde Arapca bilmeme ragmen burda pek isime yaramiyorlar. Evet, gencler hatta orta yasa kadar olanlar Ingilizce biliyor ancak yerlisi ve kirsal Karadagca konusuyor. Dolayisi ile firsat buldukca Karadagca ogrenmeye calisiyorum hayatimi idame ettirmek ve cevre ile iletisimde olmak adina.

50languages uygulamasi var playstore da. Tavsiye edebilecegim bir uygulama. Telefona indirmeniz halinde internet olmadan da kullanabiliyorsunuz. Lutfen yurtdisini dusunmeden once dil ogrenin. 

Karadaglilar cocuklarinin egitimine oldukca onem veriyorlar. Bu gune kadar lise mezunundan asagisi ile karsilasmadim. Okur yazarlik orani hayli yuksek ulkede. Gencler kendi dillerine ilave olarak en az bir dili daha ana dil seviyesinde konusuyorlar. Dolayisi ile dil bilmeden diploma sadece bir kagit parcasi oluyor.

Her ne kadar Corona kaynakli sinirlar ve kisitlamalar olmus olsa da, gunumuzde giderek kuculen dunyadan dolayi dil her an, her yerde gerekiyor artik. Bu yuzden en azindan bir dil ogrenmesini saglayin genclerin, cocuklarin; hatta siz de ogrenin.

Simdilik musade, saglicakla

Zeliha 

Comments