Balkanlara kis geliyor

 Gunaydin,

Turkiye'de Akdeniz bolgesinde dogup buyumus biri olarak Karadag'a uzanan yolda iki zorluk vardi benim icin; Karadagca ve hava. 

Akdenizde Nisan ayindan hani neredeyse Ekim ayina kadar hava 30-55 derece arasi gider gelir. 

Saat yaklasik yedi ve hemen hemen 15 derece; 26 Agustos'ta!

Cocuklar sagolsun sabahin korunde (5-7 arasi) uyandirdigi icin cogu sabah gunesi selamliyorum Zelcestan'da. Bazi sabahlar tamam diyorum; aksama ya bahceye cadir kuracagim, ya arabada uyuyacagim. Kapiyi kapatmak bir anlam ifade etmiyor zira Benek (kiz olan) kapiyi acmayi biliyor.


Bebekliginden beri huyu ayni; uyumadan once elimi emmeyi seviyor ve genelde de emerken uyuyakliyor.

Haylaz icin ise evde omuzum ya da gogsumden baska yer yok uzanmak veya uyumak icin! Anne olmanin kolay oldugunu kim soylemis?!

2-3 hafta once hava cidden sicakti Balkanlar icin. Gecen kistan dolayi bu kisa kurutmalik hazirlayayim istedim biraz. Gerek Corona kaynakli kisitlamalarin zaman zaman konuyor olmasi, gerekse komsulardan birinin bir kac sene once 1.5 metre kar yagdigini soylemesi oldukca motive edici idi benim acimdan.



Havanin boyle bir anda serinleyecegini hesaba katmadim; yoksa daha fazla kuruturdum. Olmadi makarna bakliyat ile takviye yapacagim erzaga. 

Yegane sevincim boyayi buyuk oranda bitirmis olmam. Gectigimiz bir kac gun yagmurluydu, umarim yan duvari bu hafta bitirme sansim olur. 

Hava zaten temiz kirsalda oldugumuz icin ancak yagmur sonrasi daha bir temiz oluyor solumak ve yurumek icin.

Saglicakla,

Benek & Haylaz & Zeliha 




Comments