Dus gerceklesmekte gunbegun

 Merhabalar,

Gerek hala bilgisayarim olmadigi, gerekse okuyucularin buyuk oranda yabanci olmasindan oturu gelismeleri ve blogu Ingilizce yaziyorum genelde.

Aslinda niyetin vlogu Turkce, blogu Ingilizce yapmakti ancak "sevgili" Agustos boceklerinin canhiras sesleri video cekmeye pek musade etmiyor; kendi sesimi bile duyamiyorum onlarin sesinden ve videolar da kotu oluyor dolayisi ile. Bu yuzden vloga biraz ara verdim.

Bu zaman zarfinda neler oldu dersek. Turkiye'de unutulmaya yuz tutmus eski bir adet ve kelimedir "imece". Hayat Bilgisi dersinde sikca gecerdi ve yardimlasmanin onemi anlatilirdi bize. Gunumuzde malesef pek kalmadi. Koskoca evlerde minicik dunyalar kurduk kendimize en yalniz, en sanal sosyalinden

 Karadag'da ise bu gelenek halen devam etmekte. Bana gore Karadag Turkiye ile Avrupa arasinda bir ulke; hem modern, hem gelenekci. 

Gectigimiz gunlerde komsunun biri lahana ekecekmis; dedim gelirim. Yarim saat once gelip bir bira ic dediler. Once biralari icip sonra lahanalari ektik beraberce tarlaya. Bir kac gun sonra kahve icerken barbunyalari toplamis kocasi; dedik haydi. Ortuler serildi ve ucumuz uc elden temizledik bir el arabasi barbunyayi. Yaklasik dort kilo barbunya cikti o koca yigindan.

Kirsalda yasamak demek; yazdan kisin, kistan yazin hazirliklarini gormek demek. Yogurt yapmak icin sut aldigim mandiranin hanimi kis icin soganlari bagliyordu; o kadar guzel ki kokusu.

Sabah ortalama bes sularinda basliyor hayat burda. Kedi cocuklarima kalsa onlar beni daha da once uyandiracak ama hemen her sabah kavga dovus te olsa altiya kadar uyumayi basariyorum; hatta israr edersem yediye kadar uyudugum gunlerim oluyor. Komsular kadar erken uyanmamin anlami yok; benim bahce onlarin kumesi kadar oldugundan o kadar yapacak iste yok haliyle.

Tabi ki bu tembellik yapmak anlamina gelmiyor. Parca parca isleri elden gecirdigim icin nihayet boyaya sira geldi. Cogu kisi bilmez; dis mekan yagmur, ruzgar, gunes vb etkenlere maruz kaldigi icin boyasi da ffarklidir; nemi, yosunlasmayi geciktirici kimyasallar vardir icinde. 

Uc yil once evi aldigimda boyanmisti normalde ancak gerek sarmasiklar, gerek uc yilda yasanan doga kosullari, gerekse ic mekan boyasi ile boyanmis oldugu icin oldukca kotu durumdaydi. Herseyi tek basina yapinca (cati ve elektrik haric, onlar cigneyebilecegimden buyuk lokmalardi benim icin) zaman aliyor isler. 

Oncesi ve sonrasi hali ile evin yan duvari; resmen havasi degisti evin. Fotografta cok belli olmasa da aslinda bulut mavisi rengi.

Her tarafi boyadim; bir tek iki cati arasindaki bu yer kaldi. Onun sebebi de daire icindeki ari yuvasi. Yan duvarda elektrik borusu icinde de yuvasi varmis arinin; rulo kazara degip te; bir anda 20 kadar ari firlayinca farkettim, ustelik merdivenin tepesindeyken. Ya ucacaktim asagi, ya sakin kalacaktim. Bir tanesi yakalayip koltu kolumu; saglam sisti bir gunde ve yaklasik uc gun surdu agrisi; bu yuzden iki cati arasindaki alan icin arilarin gitmesini beklemek niyetindeyim 😁

Iki kat astar, bir kat boya; defalarca merdiven in cik yapinca belim ve dizim yeter mola dedi. Uste ari sokmasi ile sisen kolda eklenince az biraz tembellik yapan, firsattan istifaden hem evi toparlayip, hem tohumlari kutulayip, hemde kedi cocuklari ile zaman geciren bir Zel cikti ortaya.

Gobege oldukca zaafim var; sinsi sinsi yaklasip gomuluyorum ne zaman boyle yaparsalar. 

En son biten geri donusum projesi. Toprak oldukca kotu oldugu icin tavini yitirmis vaziyette. Evet, hali hazirda pek cok renk cicek var ancak yine de takviye yapayim istedim yeryuzu cennetimizi renklendirmek adina. Bes litrelik su sisesi, eski carsaf, cimento ve akrilik boya; sonuc ortada.


Sut aldigim mandira hayvan gubresi de satiyormus, bir traktor istedim bende sonbaharda bahceye ve agaclarin koklerine sermek adina. 40 Euro dediler traktorune, makul fiyat sonuclarini dusununce. Komsuya verdigim tohumlar cicege ve tohuma dondu bile hayvan gubresi sayesinde; ben ondan tohum aldim gerisin geriye 😁

Yazacak daha cok sey var ancak telefon kasmaya basliyor metin uzadikca. Elbet bilgisayar alacagim bir gun; o zaman cok daha uzun yazilar, cok daha fazla fotograflar icin sozum olsun. Simdilik musade

Saglicakla,

Benek & Haylaz & Zeliha


Comments