El sanatlari ve geri donusum

 Merhabalar,

Iki kedi cocugumun, dizimin ve belimin agrisinin musade ettigi olcude calismalara devam ediyorum. "Zorlamayacaksin" diyen doktorlar su yaptiklarimi gorse muhtemelen baya "severlerdi"beni. Ote yandan bu isleri ya ben yapacagim; ya da kedi cocuklarim. Dolayisi ile mecburen bana kaliyor isler gucler.

Bahcenin on tarafındaki toprak yigini buyuk oranda cakil tasi icermekte. Elemeye devam tasla topragi nispeten ayirmak adina. Ayni zamanda ayrik otlarini, siklamen ve cigdemleri de ayiriyorum bu sekilde. 

Bu sabah saatlerinde topragi elerken buldugum iki cigdem sogani; direkt kenarda bir yere ekildiler. Bu arada koklere bakilirsa doga ana sonbahar hazirliklarina baslamis; diger taraftan ayirdigim nergis, sumbul ve lale soganlarini artik ekmeliyim anlasilan.


Bahceye hafriyat ve eledigim toprakla yaptigim nilufer figuru giderek belirginlesmeye basladi. Daha isi cok buranin; tahminen dort kat olacak kenari, harcla duvar ormek dusuncem. Icine hayvan gubresi/toprak karisimi koyacagim tavi yerine gelsin diye.

Yine de ortadaki agac kutugu ustune bir aydinlatma bakiniyordum. Diyorum ya; bir seyi yaparken tikandigim zaman oturup bakiyorum ve dinliyorum ne ya da nasil olmak istedigini. Zelcestan'da ana konsept mumkun mertebe ozkaynaklarla bir sey yapmak ve donusturmek.

Alt parcalarini eski carsaf ve cimento ile saksi yapmistim. Ust parca suslenmek istedi. Evde olan boncuklar ve yapistirici ile bunu yaptim. Maliyet 75 cente aldigim solar lamba, haydi 25 cent te tutkal ve eski boncuk desem; bir euroya niluferin gobeginin lambasi hazir.

Bir yandan da yan duvarin boyasini bitirdim. Emin olamayinca insanlara sordum triskeles mi yoksa nilufer mi diye; cogunluk nilufer dedi. Hazirladigim kalidibi ruloya yapistirip kucuk motifler dosemekti niyetim ancak komsu tek bir buyuk motif daha hos durur deyince hayatimda yaptigim en buyuk cizimi uyguladim duvara; 90x180!

Cizimle iletisim kurmakta sorun yasadigim zamanlarda aileme ve arkadaslara danistim. Akil akildan ustundur demis atalar; hakikaten oyle. 

Ve gelen fikirlere gore son halini olusturdum duvarin;

Ustunde calismaya baslamadan duvarin hali buydu.


Ve duvarin simdiki hali. Ayni acidan fotograf cekmemisim ama nispeten fikir veriyor degisime. 

Sirada diger isler var. Ondeki tumsegi bitirince oraya hayvan gubresi dokturup tum bahceyi capalayip / kazip (dizden dolayi bel yapamiyorum malesef) hayvan gubresi ile alt ust etmek il oncelik. Daha cold framelerin menteselerini takip, naylonlarini germem gerek. Ne olur ne olma diye odunlugun yanina cikinti yapayim diyorum peletleri koymak icin. Her nekadar benimki odun sobasi olsa da kiyida pelet te yakabiliyorum. Uzun sure kor halinde kaliyor pelet ve daha iyi isitiyor. Ona da bir hazne dusunmeliyim, bir de baca tepmesine karsi bir sey bulmaliyim...

Yapacak isler cok ve kedi cocuklairmi saymazsak ben tekim. Keske yegenleri getirebilsem diyorum en kotu planlarla; bildikleri icin olsa gerek uzak duruyorlar 😁

Sevgi ve saglikla,

Zeliha 

Comments