Karadag'da yasam maliyetleri

 Merhabalar, 

Daha once de yazdigim gibi elimden geldigince Turkce de yazmaya ozen gosterecegim Karadag hayatimiza dair.

Her ne kadar insanlarin buyuk cogunlugu sahil kesimlerini tercih ediyor olsa da; ortalama 15 yil Antalya Konyaalti bolgesinde oturup, gemi insaa sektorunde gecen ortalama 14 yil ile hep sahilde olan biri olarak kirsali tercih ettim dogaya olan askimdan oturu. 

Sehre ya da sahile gore hayat cok daha sakin, cok daha huzurlu kirsalda. Iliskiler ve insanlar daha samimi. Tanidik olsun ya da olmasin; gecerken merhaba demek ya da korna calmak adet; yardimlasma ve paylasim ise had safhada sehre gore. Bahsetmis oldugum gibi imece adeti hala devam ediyor buralarda. 

Agustos ayinda olmamiza ragmen sonbahar kendini hissettirmeye basladi bile. Dis cephe boyasini tam zamaninda bitirmisim, yagmurlar pes pese ve gokgurultulu saganak yagis olarak basladi bile.

Karadag hava konusunda oldukca uclari yasayan bir ulke gordugum kadari ile. Yagmur yagdi mi tam yagiyor, hava sogudu mu tam soguyor (ki bir Akdenizli olarak en buyuk mucadele bu benim icin; eksi matematikte bir islem iken burada uc ay boyunca geceleri ve cogu gun hava durumu), gunes acti mi tam aciyor (50 dereceyi gordum bu hafta, gorsel assagida)

Evin catisini yaptirirken kiremit ile sandwich panel arasinda gidip gelmistim. Gece gunduz arasindaki isi farki sandwich panele yonelmeme sebep olmustu; iyi ki de olmus diyorum.

Sehre 14 km Zelcestan; bu da pek cok seye kisitli erisim anlamina geliyor; ozellikle ekmege. Corona virus ta cabasi oldu ve ekmegi evde, ve o baslamadan once evde ekmek yapmaya basladim. Kisin kuzinede yapiyordum, yazin tava ekmegine dondum; golgede 40 derece iken soba yakmak biraz sorun olabilirdi.  

Eger denemediyseniz biberiyeli ekmegi kesinlikle tavsiye ederim. 4.5 bardak una bir bardak sulu tarafindan yogurt, bir bardak ilik su, bir cay kasigi tuz, bir yemek kasigi kuru maya ve bir tutam taze biberiye kullaniyorum.

Bu tariften 7-8 gobit ekmek cikiyor; bu da en az bir haftalik ekmek ihtiyaci demek. Sabah cikarip tavada isitinca; dumani ustunde taze ekmek hazir oluyor. 

Hamur mayalamanin puf noktasi da bu bizim icin 😁

25 kiloluk un Aroma markette 8.25 Euro; ortalama alti ay yetiyor ekmek, yemek ve kisin kek yapmak icin. 

Turkler ulasip "ne kadara gecinirim" diye soruyor. Bilmiyorum; ne kadara gecinirsiniz? Ne yersiniz ne icersiniz, aliskanliklariniz nedir, .. 

Karadag'da yerlesik firmalarin web sitelerine bakip sizin hesap yapmaniz daha dogru olur. Mobilya konusunda Namos ve Zecanka'dan alisveris yaptim; Namjestaj olarak aratirsaniz daha ust segmentlere de ulasabilirsiniz. Beyaz esya Tehnoplus'tan aldim; pek cok site var bu konuda. Olmazsa olmazim yapi market (cati ve elektrik haric herseyi kendim yapiyorum malzemesini alip; bu da maliyeti inanilmaz dusuruyor) konusinda OKOV ve KIPS oncelikli tercihim; Eurozox toptanci okdugu icin fiyatlari oldukca basarili.

Market olarak en hesaplisi Voli, sonra Aroma, sonra Idea geliyor benim gordugum kadari ile. Kuca Heminje kozmetik ve temizlik urunleri konusunda oldukca iyi.

Velhasil kelam; hayatinizi cevirmek icin aylik ne kadar paraya ihtiyaciniz oldugunun hesabini sadece siz yapabilirsiniz. Cocuklarin ve benim aylik masrafimiz faturalar dahil ortalama 200-220 Euro. Boya vb alisveris yapinca artiyor bu rakam arada. Bu ay 95 Euro boya, cimento vb malzeme aldim mesela. Ha boyayi yaptirmaya kalksam en azindan 400 Euroyu gozden cikarmam gerekirdi; bu bile bir tasarruf aslinda. 

Sevgi ve saglikla kalin

Benek & Haylaz & Zeliha

Comments