Aski tanimak, aski yasamak

 Guzel bir gunden merhabalar,

Beni yakindan taniyanlar bilir dusuncemi; bana gore ask tende yasanan degildir; ona hormon, sehvet, arzu, tutku,.. pek cok sey denebilir ama ask denemez benim icin.

Bana gore ask acan bir cicegin renkleridir, ya da kizilin her rengini iceren gundogumu, bir sonraki gune umutla baslamak icin gelen gun batimidir. Bir cocugun isil isil bakan gozlerindedir ask; ya da futursuzca, sinirsizca attigi kahkasidir. Yagan yagmurla gelen bereket, dalindan koparilan bir meyvededir. Hayal edebilmektir umutla; yarina, gelecege, mutluluga...


Yaklasik dokuz ay oldu geleli; o kadar degisti ki etraf; arada sandalyeye oturup izliyorum nasir tutan ellerimin, akittigim onca alin terinin sonucunu. Ve askla, aska asik biri olarak bakiyorum hemen hergun, her an her birine.

Son gunlerde kelebekler tam bir gecit toreni yapiyor. Her biri o kadar essiz, o kadar guzel ki kelimeler yetmez anlatmaya.




Guzel de poz veriyorlar hani; sanki modelmis gibi...

Bugun farkli bir misafir vardi bahcede; ari kusu diye biliyorum ama emin de degilim. Kanatlarini o kadar hizli cirpiyordu ki; fotograflari oldukca kotu cikti. Videosunu cektim bende:


Haylaz sagolsun gecede bir kac defa; son olarak ta yaklasik sabah bes sularinda uyandirinca gunler vaya bir uzun oluyor haliyle. Bugun yagmur da olmayinca bahceye daldim bende.

Nilufer seklinin icini kazip otlardan arindirmam gerekiyordu hem topragi havalandirmak, herm de hayvan gubresi ile karmak adina. 


Hazir topragi kazarken de cikan cigdem ve sumbul soganlarini da ayirdim. Sol tarafa yaptigim yaklasik bes metrelik ciceklik var ciceklendirilmesi gereken; oraya ektim iki sira olarak sagli sollu. Ahhhhh ki ahhhh diye anımsıyorum Amsterdam'daki "Bloemenmarkt"i; nerdeyse cuvalla nergis lale 5-10 Euro fiyat araligindaydi.

Velhasil kelam; calismaya devam.

Saglikli gunler dilegiyle,

Zel




Comments

  1. Temiz yürekli Zelişim, yaşadıklarını çok ama çok güzel ifade etmişsin. Dilerim ki herşey gerçekten gönlünce olur ve hayatın rengarenk güzelliklerle dopdolu geçer.
    Senin arı kuşunun (Hummingbird veya Colibri) bilgisini şurada buldum:
    https://www.youtube.com/watch?v=FPRswRWZ23Q

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geciken cevap icin uzgunum, henuz kesfedebildim yeni arayizde cevap alanini. Sonsuz tesekurler hem iyi dilekler, hem de bilgi icin. Inanilmaz guzel bir canliydi tipki doganin butun mensuplari gibi. Askla oturup izliyorum her birini. Yolun duserse Karadag'a, mutlaka ugramani isterim. Yurek dolusu sevgiler

      Delete

Post a Comment