Balkanlarda sonbahar

Gunaydin 


Son 15 gun buyuk oranda yagisla gecti Karadag'da. Haberler Podgorica'da agaclarin devrildigini, pek cok aracin zarar gordugunu yaziyor. 

Bulundugum bolgede devrilen agac olmasa da; giderek yukselen bir dere var evin arkasindan gecen;


Kurumlarin hatasi ve ihmali yuzunden Antalya'daki evimi 20 ayda uc defa sel basinca (dort yil mucadele ettim, etmeye calistim; sonunda satmak zorunda kaldim sayelerinde!) Yagmur ve sel en buyuk kabusum benim. Subat ayindaki saganaklarda yagmur sulari dereyi tasirdiginda alt istinaf duvarina kadar cikmisti su ama bahceye girmemisti. (Biraz da bu yuzden ardiyeye raf yapmak istiyorum; olur da su cikar ve ardiyeye girerse aletlere zarar vermesin diye)




Derenin komsulardan birine yakin olan kismi burasi da. On gun oncesine kadar kuruydu. Ustunden gecen kucuk bir kopru var; kisin sularin koprunun ustune kadar ciktigini soyledi komsu; tam bir kabus!

Ev ve bahce ile alakali hemen herseyi kendim yaptim. Cati, elektrik ve hafriyatin bir araya toplanmasi konularinda yardim aldim su ana kadar ve keyifle yaptim ama su bacayi yaparken kac defa "ah evde bir erkek olsaydi keske" dedim bilmiyorum.


Vadide oldugum icin asiri ruzgar alan bir yer. Normalde donen baca gulu/aspiratoru alip getirmistim bir geldigimde.


Ilk haftalar harikaydi donusu ama muhtemelen soguklardan dolayi yaklasik Subat gibi baca kapagi oldu donmeyi birakip 😁

Interneti arastirdigimda ozellikle ruzgarli yerler icin dragon chimney cap denen bu baca agzini tavsiye ediyorlardi; GINTAS'ta bulup aldim. Merdivenin tepesine cikip bunlari kaldirip takip, sonra U seklinde destegi kesip birlestirip (ki bu en kolay kismi idi) sonra yine merdivenin tepesinde duvarda teraziye alip, matkapla delikleri delip parcayi vidayalip, sonra baca borusunu sabitlemek; tadindan yenmedi sanki...

Hep dedigim gibi; sonuc surecten onemlidir 😉 sonrasinda sobayi da temizleyip yaktim bir; deli divane gibi donuyor baca agzi; umarim boyle de donmeye devam eder.


Kis hazirligi olarak aklimdaydi ama istedigim kadar tazesi denk gelmemisti. Bulur bulmaz aldim iki kilo kadar. 

Zencefil tursusu; saglikli bir kis icin kesinlikle tavsiye ederim. Kalan iskinlari da sarip dolaba koydum kisin zencefil cayi yapmak icin. 

Daha yazacak cok sey var ama bir birine satasip, sonra bana siginan iki bidikla ugrasmam gerek;

02:30, 04:00 ve 05:30'da uyandirdi dun gece Haylaz "annneeee mammmmaaa" diye; bazen Mr.Hyde cikiyor ruhumdan; yine de peki oglum deyip kalkiyorum mama vermeye. Iki hafta sonra kontrol var; umarim normal mamaya musade eder doktor artik; olmadi gidip arabada uyumaya baslayacagim ðŸĪŠ

Saglikli ve huzurlu gunler dilegiyle,

Benek & Haylaz & Zeliha


Comments