Islere devam etme zamani

 Merhabalar, 

Cok sukur Haylaz gunbegun daha iyiye gidiyor. Gecen Sali aksami ve Carsamba sabahki kasilmalari, cigliklari aklima geldikce hala kotu oluyorum. Hele yolda pipisinden damlayan kanlari gordugumde aglayacak hale geldim ki kolay aglayan biri degilim...


Bazi insan musveddeleri hayvanlarin hisleri ya da duygulari olmadigini soyluyor; kendilerinden pay bictikleri icin olsa gerek diyorum bende. Yoksa bunlari baska nasil aciklayabilirim? Her firsatta gelip koluma, omuzuma, karnima yatiyor kuzum. Karin tuyleri kesildigi icin usutuyor sanirim; Ctesi ve Ptesi sabah saatlerinde kustu bir kac defa, umarim bir an evvel uzar tuyleri.


Son donemlerde Benek'i ihmal ettim elimde olmadan. Simdi her firsatta gelip, biraz parmak emip sonra uyuyakaliyor elimin ustunde; tipki insan yavrusu gibi.

Bahce oldukca susuz kaldi bu donemde; Ctesi sabah iki dakika bahceyi sulamak istedim. Bir seyler adeta durtru cabuk eve gir dercesine. Ben damar yolunu nasil cikaririm diye dusunurken yerde bandajin ve damar yolunun parcalarini buldum!
Bu da yetmezmis gibi tipa yerini de cignemis haylaz oglum cikarmak istercesine;

Bu asamada ya kan damlayarak Podgorica'ya gitmeyi deneyecektim (ki yoldaki tadilat olmasa bile en az 30 dakika), ya da gozumu karartip cikaracaktim. Bu halde damarda kalmasinin anlami yoktu nasilsa.

Oglum sagolsun uzmedi, yormadi beni. Bir cocuk gibi kucagimda oturdu, bende damar yolunu cikarip bant yapistirdim. En zorlu sinavlarimdan biriydi; ya canini yakarsam diye yavas yavas yaptim mumkun mertebe.

Damar yolu ciktiktan sonra bende rahatladim. O varken ne okur ne olmaz diye bahce islerini askiya almistim. Yagmurlar ve kis baslamadan (eksi 17 gordum termometrede gecen kis, Akdenizli olarak eksi sadece matematik islemi benim icin ki ben sozelciyim) yapabildigim kadarini bitireyim istiyorum.



Bu alanda normalde iki metreyi askin agaclar vardi. Arsa sahipleri olan yasli karikoca tertemiz etti alani. Gectigimiz haftalarda bir Karadagli, Karadag insaninin tembel ve bahceyi sevmedigini soylemisti. Oysa burda komsular sabah bes sularinda basliyor; kaca kadar giderse. Ben kendimi tembel ve beceriksiz goruyorum komsularla kiyaslayinca. 

Alan temizlenince ciplak kaldi o taraf. Bende ciceklik yaptim o alana.

Alani temizleyip, yabani otlardan arindirip, yine catidan kalan kiremitlerle sinir/hat yapip, son olarak ta eledigim cakil taslari ile destekledim. Bahsettigim gibi toprak uzun zamandir ellenmedigi icin tavini oldukca kaybetmis vaziyette. Hayvan gubresi bakiniyordum ve komsum Nana sayesinde sanirim buldum.

Para kabul etmediler; bende onlari mangala davet ettim. Komsularla beraber bir etkinlik yapmayi zaten istiyordum, vesile oldu. Turkiye'deki irmik vb bakliyatlari burada bulamiyorum; yoksa kirk defa irmik helvasi falan yapip goturmustum merhaba demek, merhaba derinlerimle de komsulugu pekistirmek icin. Mangal da iyi bir iletisim kanali olacaktir.

Bu sene bahce tasarimive ufak tadilatlarla gecti; hayvan gubresi ile harmanlandiktan sonra toprak seneye daha guzel bir bahce ve bolca sebze alabilmeyi umuyorum.

Saglicakla,
Benek & Haylaz & Zeliha















Comments