Mangalda kul birakmamak

 Soguk bir gecenin yine soguk sabahindan gunaydin,

Balkanlara kis hizla ve emin adimlarla yaklasiyor, geceler 10 dereceye kadar dusuyor simdiden. 

Gerek evin tadilatindan kalan tahta parcalarini, gerek bahceden kestigim dallari dograyip bu alana yigdim. Podgorica'ya son gittigimde de bes paket pelet aldim. Peleti normalde cocuklarin tuvaletinde kullaniyorum; sonrasinda yaktigim icin geri donusum oluyor aslinda. Sobadan cikan kuller de gubre olarak bahceye; tam bir dongu. Ayni zamanda bir parca trapez sac ile hazne yaptim sobada yakabilmek adina. Suanda sabah 8 ve 17 derece! Olmadi biraz odun mu alsam diye dusunuyorum hani; bu kis cetin gececege benziyor daha simdiden!

Ic duvardaki niluferin ayni olcektesini dis duvara da yapmistim ama oran orantiyi kacirmisim. Varil ile nilufer arasi bir cizim cikti ortaya. Isin kotusu ogleden sonra cikan sivrisineklerle dans ede ede yaptigimdan bitirene kadar fark edememis olmam. Cizim resmen gozumu tirmaliyordu "ben olmadim diye". Tuh; onceki halinin fotografini cekmemisim 😁

Olmusken tam olsun cennetimiz dedim ve duvari boyadim tekrardan. Cizim koyu renk olunca iki katta kapatti. Ve bu sabah;


Duvari boydan boya kaplayayim diye iki tane cizdim bu sefer. Hava kapali olunca kalemle cizdigimi goremedim; bende mangalda kul birakmayip yanmis odunlarla cizdim; sonucta gayet gorunur olmus ama, degil mi? 😁

Meteoroloji ogleden sonra yagmur diyor, suanda da okduca serin hava. Bir Akdenizli olarak hava gercek bir zorluk benim icin. Alisacagim, alisacagiz elbet. 


Tumsegi eleyip ayirma neredeyse bitti. Ordan cikan kucuk taslari bahcede peyzada degerlendirmeye devam ediyorum. Cikan kum ise bahce icin pek uygun degil. Dun aklima geldi; hafriyati orerken harc karmaya kullanacagim cikan kumu. Her zamanki gibi degerlendirmeye devam elimizde ne varsa. 

Beyaz kucu antreye girmenin yolunu bulmus. Ben kapattikca o yeni yerlerden iceri giriyor. Ben ise cocuklari o alana cikariyorum tasmasiz.

Zaten benden once kapiya dikiliyorlar hadi cikalim diye. Ancak korkarim beyaz kucu antreye pire birakmis; 3-4 gundur felaket kasiniyoruz. Agustos son hafta yenilemem gerekiyordu dis parazitlerini ancak olur da araba ile gidip Turkiye'ye onlari da goturursem diye yapmiyordum. 

Uluslararasi evcil hayvan seyahatinin mecburiyetlerinden biri ic dis parazit ve pasaportta gormek istiyorlar; dolayisi ile veteriner hekimin yapmasi ve pasaportlarina islemesi gerek. Tekrar tekrar kimyasala bulamamak adina yapmamistim ancak artik kesinlesti; Eylul'de de gidemiyoruz Turkiye'ye. 

Bu sabah yaptim artik ic dis parazitlerini cocuklarin; umarim yok olur pireler kisa surede🤞ve bende kesin bir cozum bulurum beyaz kucuyu antreden uzak tutmak icin. Sirf onun icin mama aldim, surekli mama ve su birakiyorum disariya, hatun butun evi istiyor!

Velhasil kelam; son gunlerin ozeti boyle. Lutfen dikkat edin kendinize.

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zeliha


Comments