Yorgun da olsam devam...

 Gunesli bir Karadag gununden merhabalar,

Sonbahar yapraklarda degilse bile hava sicakliginda kendini hissettirmeye basladi; ozellikle geceleri hayli serin oluyor. 

Bulundugumuz yer baskent Podgorica'dan yaklasik 30 km kuzeye dogru, Danilovgrad ile Niksic arasinda bir vadide. Dolayisi ile guney ve orta kesimlere gore biraz daha serin. Hos, yaz boyu en fazla bes gece pike ile uyumusumdur, gerisi battaniye ile. Dedigim gibi; havasi ve dili en buyuk mucadele olacak, hatta oluyor bana.


On taraftaki tepecik buyuk oranda bitti; belim ve dizim cok agridigi icin iki gundur baska islerle ugrasiyorum. Yan duvarin ic tarafina yaptigim niluferden dis duvara da yapmistim ama begenmedim. O yuzden tekrar yaptim; bu sefer iki tane; daha dolu dolu.


Duvarin oncesi boyle idi. Hep dedigim gibi uc yili askin bir sure basibos kalinca baya kotu duruma gelmisti ev ve bahce.



Simdi ise boyle gorunuyor duvar. Hala bir kac duzeltme ve eklenti var yapilacak olan ama yine bile baya baya bir fark oldu eski haline gore. Azimle devam 💪

Sabahtan cimlerin bir kismini da bictim hazir biraz hiz kesmisken. Makinem ufak oldugundan iki ya da uc parca halinde bicmem gerekiyor cimleri; yoksa duman cikmaya basliyor makineden 🙄

Son gunlerde dort bes kisiden ayni sorulari duydum Karadag ile ilgili; "Gelsem ne is yaparim?". Bilmiyorum; ne is yaparsiniz? Isin kotu tarafi yurtdisinda hayat kurmak isteyenlerin hemen hic birinde yabanci dil yok. "Vucut dili ile anlasirim" diyorlar. Vucut dili ile esnaflik/ticaret yapilmaz; en azindan yasal olani yapilmaz!

Pandemi tum dunyada hayati olumsuz etkiledi. Yeni bir is kurmak icin en kotu zaman eger pandemi surecinde gerekecek spesifik bir is yapmiyorsaniz (dezenfektan, maske, temizlik malzemesi imalati vb) hele de dil bilmiyorsaniz tavsiye etmiyorum maddi zarar ve hayal kirikligi olmamasi adina; tercih elbette sizlerindir. 


Bahceden faydalanmaya devam; elma sirkesi mutfakta oldukca kullandigim bir urun. Zencefil tursusundan, sinek isiriklarina pek cok yerde kullanimi var. Market fiyati 0.90 Euro ancak organik olarak ta yapayim istedim. Malesef yagmurlar ve ruzgarlardan dolayi cok yok elma bu sene; bunlari da yerlerden toplayip temizledim elma sirkesi yapmak icin. Ilk defa deniyorum; bakalim nasil olacak 🤞

Simdi icerdeyim; ogleden sonra cizimi, cim bicmeyi ve on bahcedeki tumsegi bitirmek niyetim. Zaman (ve enerji) kalirsa cold framelerin menteselerini takip, icini de capa yapmam gerek. Daha tonla is var derken saka yapmiyorum 😉


Saglicakla

Zeliha 


Comments