Doga insansiz yasar...

Sabah bes sularinda baslayan bir gunden merhaba,

Erken kalkma sebebim kargalara kahvalti hazirlamak degil elbette; sebep tek kelime; Haylaz! 

Arada aklima kofte tarifleri gelse de bu hallerini gorunce hersey gidiyor aklimdan.


O kadar huzur dolu ki su halleri; anlatilmaz, yasanir sadece.

Gunbegun havalar sogumaya basladi. Normalde kapi pencereler ahsap ve tek cam. Her ne kadar ahsabi seviyor olsam da gerek tek cam olusu, gerekse yillar icinde formunu kaybetmis olmasindan dolayi cift cam PVC ile degistirmek adina arastirip duruyorum bir suredir. Fiyatlar dusundugumun ustunde, bakalim neler olacak. 

Yan komsudan cikan tadilat malzemeleri oldukca isime yaradi. Zimba teli ve vidalari saymazsak tamami geri donusum oldu bu ucuncu mini seranin da. Bu arada diger iki seradaki bebekler ufaktan cicege dinmeye basladi bile. Hava iyiyse sabahtan aciyorum ustlerini, doya doya gunes aliyorlar, gun donmeden de kapatiyorum isiyi icerde muhafaza etmeleri icin.



Bir baska "avuc ici kadar mutluluk yeter" vakasi oldu. Normalde kavunun bu cinsini sevdigimi iddia edemem; yavan gelir bana. Bu yuzden tercihim sari kavundur. Ne ara ekmissem cikivermis bu guzellik. Sambayat kavunu olarak biliyorum bu cinsi; eger yanlissam lutfen yazin dogrusunu ki ogrenebileyim.

Bir tane olumca olmadi tursuya eklerim diyordum ama kiyamadim. Nihayetinde bitki artik olmeye baslayinca aldim. Tipki minik karpuz gibi inanilmaz lezzetliydi bu minik te. 


Her ne kadar bir kacini Haylaz'a kaptirmis olsam da (evet yedi zibidi), hala cekirdek var elde yeni sene icin 😍

Hep derim; bitki bugundur, tohum ise yarin diye...


Yillar once bir tanidik bana yoldugu gramofon ciceklerinin fotografini yollamisti. "Yarim gunluk omru var zaten, yazik etmissin, tohuma donerlerdi" dedim. "Begendiysem alirim, baska yolu yok" dedi. Erkek oldugunu yazmama getek yok sanirim. Oysa her bir gramofon cicegi bir ila sekiz tane tohum verir. Yarim gunluk omru olan (hava serinse bir gun en fazla) bir cicegi "begendiysem alirim" diyerek yolmanin anlami var miydi acaba?


 Ilkbaharda 30 tohum iceren bir paket karisik renk gramafon cicegi ile, bir paket aycicegi tohumu almistim. Gerek bitki, gerek tohum olarak pek cok kisiyle paylastim ve yine bile elde kalan bu.

Gunumuzde insanlarin cogu sosyal medyada elestiri ya da sitem paylasiyor yitip giden doga icin ama kimsenin aklina bir fidan ekmek; onu gectim yedigi sebzenin meyvenin tohumlarini dogaya sacmak gelmiyor. Doga insansiz yasar, cok guzel yasar ama insan doga olmadan yok okur gider. Aldigi nefesten, yedigi besine kadar dogaya muhtactir insan...

Bol dogali gunler dilegiyle
Benek & Haylaz & Zeliha




Comments