Ekim gelmis, hos gelmis

 Merhabalar,

Gunler suren yagmurlarin ardindan nihayet gunes yuzunu gosterdi dunden beri. Meteoroloji gece yine yagmur baslayacagini ve sonraki dokuz gun devam edecegini gosteriyor; umarim yaniliyordur diyorum.

Hep sitemlendigim gibi Karadag'da bir orta yok. Soguk ise gunler geceler boyu nefesini kesiyor insanin, gunes bes bitkimi kavurdu iki gun icinde, yagmurlarin sayesinde evrim gecirip solungaclarim cikabilir yakinda. Yine de sukur diyorum. Benim icin en onemli, en degerli olan sey huzur ve Karadag'da ve Zelcestan'da huzuru buldum.


Ruzgarsiz ve yagmursuz hava bahcede calisma fırsati oldugundan nilufer saksiya devam ediyorum dunden beri. Oncesinde koku sorunu olmamasi adina yan komsuya da sorup hayvan gubresi kardim o alana. 


Ve tabi ki o alanin isi devam. Cati hafriyatindan cikardigim molozlari oylesine dizmistim; harc karip bir sira daha ordum, sonrasinda da harcla sivamaya basladim. Boylece taslarin arasinda da beklenmedik minik konuklar icin olasi yerleri azaltmis oldum.


Kalia'dan aldigim soganlari da nihayet ektim nikufer saksi icine. O kadar buyuk alana 23 tane sogan elbette hic bir sey. Cikan yabani sumbul ve cigdemleri de harmanladim ve ayni zamanda devam uretmeye:


Birinin copu, digerinin yenisidir derler. Bir komsunun bahcesinden kopmus buldugum telgraf cicegi ve bir baska komsunun koparip atacagi gul dalindan urettigim yeni guller. Normalde hep Ocak Subat aylarinda uretirdim gulleri. Agustos Mart arasi uygundur diye okuyunca denemek istedim sansimi. Bir komsu bebek gullerin kisi disarda atlatamayacagini soyledi. Ya arkaya yapmakta oldugum cold framelerin icine alacagim, ya da ardiyenin etrafini kapatacagim.

Ozellikle elimden geldigince detayli paylasmaya calisiyorum ne yaptigimi nasil yaptigimi. Hem tek basina bir cennet kurmanin korkuldugu kadar zor olmadigini gostermek, hemde Karadag'da bir hayat kurmak isterseniz neyi nerden alabileceginize, nasil yapabileceginize dair fikir vermek. 

Simdilik bana musade, 

Saglicakla

Zeliha 



Comments