Karadag'in sakli hazineleri

 Bir baska erken gunaydin,

Haylaz ile verdigim bir saati askin mucadele ardindan pes edip kalktim. Resmen beni sabahin korunde uyandirip sonra kendi gecip uyudugu zaman ustune atlamak istiyorum. Ilk gunumuzden  beri (2.5 ay ise dahi beraber gidip gelmistik yaklasik saatte bir tuvalet ve mama ihtiyaclarindan dolayi) alisti sipalar ve hala sabahin korunde uyandiriyorlar beni sankinise gidecekmisim gibi ve sonra;

Su manzara olmasa coktan onlari verip legen mandal almistim sanirim 🤪

Elisleri kafami oldukca rahatlatiyor; bir seyler yaratmayi, tasarlamayi, geri donusturmeyi seviyorum. Orgu sepetimi de getirmistim gelirken. Mevcut yunlerle komsunun iki kucuk torununa panco ve sal yaptim. Nasilsa gidince alirim diyordum yun ama malum ucuslar iptal oldu corona yuzunden ve Schengen askiya aldi vizeleri; ah corona, keske sadece bira markasi olarak kalsaydin!


Burdan alirim diyordum ama ciddi anlamda pahali geldi butceme. Internette uygun bir tane bulduk bir arkadasla beraber, gidip alacakken adam benim istedigim yunlerin buyuk cogunlugunu sattigini soyleyip kalan yunleri fahis bir rakama vermeye kalkti ki isime yarayacak turler ya da renkler degil.  Sansimiza yolda Tuzi Trzna Centar'i gormustuk; haydi bir bakalim dedik ve ikinci katta az miktarda da olsa yun bulduk;

Artik kedilerin yun ya da ip gorunce ne kadar mutlu olduklarini anliyorum!

Yunleri aldiktan sonra bir kahve icelim dedik Karadag'in gizli hazinelerinden biri olan Niagara Selalesi'nde. Insanlar Karadag denince sadece sahil kesimini algiliyor ya da dile getiriyor ama Karadag bundan cok daha fazlasi; herseyden once "wild beauty" adina sahip ve sonuna kadar hak ediyor.






Baskent yakininda, Tuzi'de yerlesik olan bu guzelligi gormek isterseniz taksi ya da araba ihtiyaciniz olacak. Baskentten yaklasik bes Euro'ya gidebilirsiniz. Mayos 2017'de gelmistim ilk ve hatirladigimdan daha guzel. Hemen yakinindaki restoranda uygun fiyatlarla bir seyler yiyip icebilir ya da direkt etrafta bir yuruyus yapip, keyfini surebilirsiniz essiz manzaranin. Daha cok fotograf var ama gidip gormeniz ve kendi fotograflariniz cekmeniz adina yuklemiyorum 😁


Kalan kurburnularini da temizleyip arabanin uzerinde kurutmaya basladim. Kis icin bitki caylarim neredeyse hazir. Recel mi yapsam bir kismini diyordum ama hali hazirda baya recel yaptim topladigim kizilciklarla falan, bitki cayi soguklarda daha iyi olur diye ona dondum bende. 


Gunesi gordum mu cikariyorum gul celiklerini. 20'ye yakini iskin verdi bile. Subat ayina kadar daha cok celik yaparim gibi geliyor. Elde makasla geziyorum dersem abartmis olmam. Aksam bir komsu dort buyuk dal verdi onun icin de gul koklendirmem icin; yasasin doga!


Ve kelebeklerin essiz gorsel soleni; bundan sonrasina gormek daha zor olacak soguyan havalardan dolayi; ote yandan doganin dongusu bu.

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zel 




Comments