Kis hazirliklari ve bahce isleri

Hala kapali ve ara ara yagan bir gunden merhabalar,

Yagmur firsat verdikce bahce ve kis hazirliklari ile ugrasmaya devam ediyorum. Ardiyenin ordaki acik alanin kaplanmasi isini dun bitirdim nihayet.

Normalde Ocak ayinda en alt bahce katini temizleyip, Subat gibi de bir sera yapmistim hem tohum cimlendirmek, hemde yesillik, domates, vb yetistirmek adina. 

Hepsi gayet iyi gitti ancak Balkanlarin buzlu gecelerini hesaba katmamisim. 

Uc gunde ancak erimisti bu; hesap eyleyin gerisini...

Isitmak icin pek cok sey yapsam da yeterli gelmedi ve tohumlar buyumedi. Dolayisi ile serayi dagittim bende. Ordan cikan malzemeleri kullaniyorum buranin cercevesi ve naylonu gibi.

Cimlendirme be buyutme isini evde yapmak isterdim ancak Benek ve Haylaz adinda iki minnak canavarim var evde. 

Geriye donuk dosyalari hayli kabarik oldugu icin bitkiler konusunda; tekrar macera aramanin anlamsiz oldugu inancindayim 😁

Ardiyenin icine raf takilmasi ve kapi alaninin da naylonla kaplanmasi kaldi. Onlari da bu hafta tamamlarim muhtemelen.

Komsularin kesip attigi gul dallarini aldigimi yazmistim daha once. Gulu cogaltmanin en iyi yolu celik/daldan geciyor. Ilk dalin ikiye ayirdigim parcalari surgun vermeye basladi bakalim; darisi digerlerine. Bugune kadar hep ilkbaharda cogaltmistim gulleri; ilk defa sonbaharda yapiyorum. Komsularin don uyarisindan oturu biraz da sera alanlarini bitirmek istedim bir an evvel. 

Dun nihayet kiyip karpuzu kopardim;

Karpuzcuk demek daha dogru olabilir aslinda. 😁

Sifirdan yetistirdigim ilk urun oldugundan mi yoksa tamamen organik oldugundan mi bilmiyorum ama uzun zamandir bu kadar lezzetli karpuz yememistim, sifa gibi geldi dogrusu.

Daha pek cok sey var yazacak ama kedi cocuklarim ilgi isteyip duruyorlar.

Saglikli gunler dilegiyle
Benek & Haylaz & Zeliha





Comments