Balkanlara kis geliyor

 Giderek soguyan Balkanlardan merhaba,

Cati tadilati sonrasi kalan odunlara pelet ilave edip bu kisi geciririm diyordum ancak komsular 5-6 sene once 1.5 metre dolaylarinda kar yagdigini, bazi kislarin gecen kis gibi iliman (ki bana gore nefes kesici bir kisti soguk acisindan); bazi kislarin ise dondurucu oldugunu soyleyince odun arayisina girdim.

Evdeki soba normalde odun sobasi; pelet icin ciddi anlamda uyduruk (bir parca trapez sac uzerine civi ile actigim delikler) bir izgara kullaniyordum pelet yakabilmek icin. Pelet haznesi aradim ama olanaklar baya kisitli. Internette gordugum fotograflara bakip kollari sivadim yine kendim yapmak icin.

KIPS yapi marketten aldigim 50x50 lik bir tel izgarayi ikiye boldum olcuden dolayi. Sonra hazneye gore metal makasi ile kesip, el ve cekic yardimi ile sekil verdim. 

Hava sirkulasyonunu arttirmak adina kenardan kestigim parcaya ayak formu verip; ikisini metal tel ile adeta birbirine diktim. Ve sonuc bu. Iki gundur deniyorum ve oldukca basarili 💪

Yine de odun gerekiyordu. Karadag'da otogarlarin ya da ana kavsaklarin etrafinda uzeri kutuk yuklu kucuk kamyonlar ya da kesme odun yuklu romorkorlar gorebilirsiniz bir telefon numarasi ile. 

1 metre olarak fiyatlandiriyorlar ancak baslangicta benim anladigim gibi bir metre uzunluk degil bahsedilen; bu gorseldeki gibi ortalama 1m3 luk bir odun yigini. Kesilmis olunca yaklasik 45-50 Euro fiyati var. Kisin 60 Euroya kadar cikiyormus. 

Eger yok ben keserim derseniz komsumun biri gibi 38 Eurodan alabilirsiniz. Bende adam gucu ve benzinli testere olmadigindan (ki tirstigim aletlerden biridir benzinli testere; ciddi bir guc gerektirir) kesme tercih ettim. 

Odun alirken karsilasacaginiz bir diger sorun da miktar olabilir. Komsular kendi oduncularindan bana da siparis etmeye calisti ama en kucuk kamyon 5 metrelik, bana fazla gelir hem parasal hem de miktar olarak. Aramaya devam edin, mutlaka bolgenizde az miktarda satan oduncu cikacaktir.

Neden klima almadigimi dusunenler olabilir. Hos, Antalya'da yasarken dahi klimam olmadi benim ancak asil sebebi kis boyu yasanan elektrik kesintileri. Disarda hava eksi 15'lere kadar duserken isinacak bir sey olmamasi ciddi sorun olabilir. Bu yuzden yasasin odun sobasi.

Bir metre odun yaklasik 400 kilo geliyormus (tasirken sanki 4 ton gibi geldi bana). Bir metre de bugun gelecek, acilen yer yapmam lazim ona da. 

Minnaklar musade ederse bir kahvalti yapip, sahne kiyafetimi giyip bahceye cikacagim yine. Oysa bir fincan kahve yapip, kitabimi ya da boyamami elime alip ustume de battaniye cekmek isterdim.

Hele cefasini cekelim de; sefasini surecegim gunler de gelir elbet 🤞🤗

Yurek dolusu sevgiler,

Zeliha 







Comments