Soguk, cok soguk; daha da soguk olacak Balkanlarda...

 Gunaydin 

Turkiye'den bazen soruyorlar "Sindiden soba mi yakilir?" diye. 

Danilovgrad'tan 14 km daha kuzeyde oldugumuz dusunulurse yaklasik 3 derece daha soguk burasi. Degil soba yakmak; sobaya sarilmayi dusundugum gunler baslamis vaziyette.

Kis lastigi uygulamasi yakinda baslayacak Karadag'da. Kendi capimda arastirmis, forumlara yazmis ta olsam uygun bir sey bulamadim. Uygun fiyatli bir kac urun var ancak marka olarak hic bir fikrim yok. Bir arkadas yardimci oldu sagolsun, dedigi yerden dedigi markayi gidip taktirdim dun. 

Eger Karadag olup ta lastik ihtiyaci olan varsa "Phenix Guma" yi tavsiye ederim. Ingilizce bilen cok sayida personeli de var. Oldukca seri bir sekilde sokup,takip, rot balans ayarini yapip, monte ediyorlar lastigi.


Rot balans eskiden daha manueldi; simdi bilgisayar iki dakikada (abartisiz) hallediyor.

Bu arada sokulen lastigi gosterdiler, ince ince catlaklar dolu, omrunu doldurmus dedi ustalar dordunun de, cope atalim dediler ama yine de aldim; en kotu ihtimal bahceye dekor olurlar diye. Dusunuyordum zaten, isabet oldu. Anlasilan Nisan sonu lastikci yolu var yine bana.

Kusburnular kizardi iyice, tam zamani. Bir komsu Zeta nehri yolunda cok oldugunu soylemisti. Bir baska komau ile zaten gidelim diyorduk nehrin ustundeki sallanan kopruye. Haydi dedim beraber yapalim ikisini ancak gunler suren yagmurdan dolayi kusburnu calilari suyun altinda kalmis; eger curumezseler haftya da onlari toplayacagiz. 


Nehrin ve sonbaharin sari ve kizil renklerinin keyfini surdum bende. 


Kopruye neden "sallanan kopru" dendigini biz koprunun ustundeyken araba gecince anlamis oldum. 

Donus yolunda "O kapidan cikarsan bir daha gelemezsin!" kapisini buldum. Eger boyun kirilmazsa bir kac ay gelememek garanti bu kapidan cikinca 😁

Sevgi ve saglikla kalin,
Benek & Haylaz & Zel

Comments