Az coktur kendin yap projelerinde

 Serin bir sabahtan gunaydin,

Tahmin edeceginiz uzere kis tam gelmeden bahce islerini bitirmek adina elimden geleni yapiyorum.

Niyetim normalde dokulen yapraklari kompost tankina eklemekti ancak hali hazirda iki tane var ve ucuncu icin yer ayarlayamadim; bende temizlik yaptim bahcede dun. Yapraklari tenizleyince aciga cikan mese palamutlarini da topladim bu arada komsulara vermek icin. Domuzlar ve keciler cok seviyormus mese palamudunu, ayni zamanda un ve kahvesini de yapmak munkunmus ama bu yil zamanim ve enerjim yok korkarim ona, seneye bakacagiz artik. 

Hep derim; az aslinda coktur. Burada komsulardan biri cok sayida kedi ve kopege bakiyor ve cogu da yavru. Icime dert olmustu gecelerin sogugu onlari dusununce. Yuva yapmayi teklif ettim bende komsuya. 


Yan komsudan atila cikan OSB parcalari ile ise basladim kafamda basit bir plan cizip.

Birlestirince ustunu cop konteyneri yaninda buldugum polyurethan panellerle kapladim izolasyon olmasi adina. Kalan bosluklar da islak alan silikonu ile muhurlendi teker teker. 

On tarafi kasten yuksek yaptim, yagmur sularinin yuvanin icine girmesini onlemek adina. Yan tarafta biraktigim bosluklar da iceriye gunes girmesi icin. Orayi da naylonla kapattim ayrica izolasyon olmasi icin. 

Kediler farkli canlilar, kabul edip etmeyeceklerinden yana endisem vardi;


Anne ve bebekler kabul ettiler bile 😍 Komsudaki kiremitleri altina koyduk, catiya da trapez sac kesip vidaladim en son ve yuvamiz hazir. Komsu daha sonra icine minder koydu. Insan yeter ki istesin. Atil malzemeler uc komsu arasinda canlara yuva oldu 😍

Eger blogu okuyorsaniz, ruhumdaki karganin parlak seyler sevdigini bilirsiniz. Iki yil once Bar'a gittigimde fatkli bir kozalak gormustum. (Sedir / katran agaci oldugunu sonradan ogrendim) ve tabi ki topladim direkt. Onlarla arkadaslara samdanlar, eve samdan yaptim. Yeni yil agacinda kullanmak uzere degerlendireyim dedim gerisini;

Ve tabi ki simledim; rengarenk, isil isil.

Podgorica'dan bir arkadasin ev sahibi bahcedeki agaclari budatmis, tesadufen o gun orda olunca ve gorunce atladim budanmis dallarin ustune. 



Ve bu da birlesimi! Ruhumdaki karga inanilmaz mutlu.

Karadag'da Noel ve yeni yil uzun surmekte. Katolikler icin 24 Aralik ve Ortodokslar icin 8 Ocak Noel zamani. Dolayisi ile isil isil olacak uzun bir donem. Niyetim kurdela bagladiktan sonra komsulara, arkadaslara hediye etmek bunlari. Hani "Cam sakizi, coban armagani" derler ya; "Cam agaci, Zel armagani olacak bunlar da. 

Saglicakla,

Benek & Haylaz & Zel 


 

Comments