Gecmis zaman olur ki...

 Gunesli bir Karadag'dan merhabalar,



Gercek kis baslamadan elzem olan  bahce islerini bitirme cabasindayim. Cimento az kalinca sabahtan gidip cimento almayi planlamistim, donuste de sut aldim mandiradan. Niyetim bugun kalan yaklasik 3.5 metrelik alani tamamlamakti ama dun sirtimi biraz fazla zorlamisim; haydi dedim ev islerine bende. 


Son uzumleri topladim komsunun bahcesinden; artik bag bozumu oldu bu, yarim kavanoz daha pekmez cikti. Ah diyorum keske tahin de bulabilseydim burada; ozellikle soguk kis gun ve gecelerinde bir parca tahin ekmek nasil da isitir insanin icini.

Tamamen organik (komsu burda olmadigindan uzumleri ben budayip, sulayip, bakiyorum, ordan biliyorum) uzumlerden yapilinca tadi cocukluguma aldi goturdu beni; "yasanir, anlatilmaz" kivaminda tam! 

Yogurt yapmak icin mandiradan sut de aldim donuste. Dort kilosu ile yogurt, bir kilosu ile sutlac yapildi bile. 

Ve gunun son odevi ekmek. Sehre 14 km mesafede olunca evde yapmaya basladim onu da geldigimizden beri. Yoksa ozellikle kisin baya sorun ekmek. 


Disarisi 7 derece olunca bu sefer firina da attim somun ekmek yapmak adina. Hala nar gibi kizartamiyorum ekmegin uzerini ama tadi yine eskilere alip goturuyor beni. Henuz cikti firindaki de ve cukulata ile sicak ekmege dalmamak icin kendimi zor tutuyorum; resmen kokusunda davet var!

Bugun bahcede calismamis olsam da; sabah 7 sularinda baslayan mesaim henuz bitti diyebilirim. Cimento alindi, sut alinip yogurt ve sutlac yapildi, hem somun, hem de gobit ekmek buzluga konmak uzere pisirildi. 


Ve gunun bonusu, ben bunlarla ugrasirken sobayi yaktiktan sonra uzerine koydugum mandalina kabuklari. 

80 kusagi cocuklari tum bu yazdiklarimi sanirim daha iyi anlayacaktir. Yokluk ve imkansizliklar icinde; varligi yaratan bir nesildik. Hala da oyleyiz bana gore. 

Gecmis zaman bugun olur ki Zelcestan'da...

Saglicakla

Benek & Haylaz & Zeliha

Comments