Kis geldi hos geldi (mi?)

Buz gibi bir Karadag'dan merhaba

"Sonbaharda ekilen fidanlar bir yil onden gider" derler. Bu sonbaharin bitkilerin kok gelisimi, ilk baharin ise yaprak/cicek/meyve gelisimi donemi olmasindan kaynaklidir. 

On bahce buyuk oranda tamamlaninca arka bahceye de el atmak adina dort tane fidan aldim Cuma gunu; kiraz, nektarin, seftali ve armut. Gecen sefer aldigim fidanlari gerkli diyerek ortadan dogramislardi; bu sefer aldim kactim bende direkt kasaya. Cumartesi gunu cok ruzgarli ve soguk olunca Pazar icin de hava durumu gece +3 derece deyince ektim bende gun icinde; can sularini da verdim.




Ve doganin suprizi!

+3 denmesine karsin hava durumunda anlasilacagi uzere sifirin altina dusmus isi ve kiragi calmis herseyi. Su kabagina oldukca uzuldum zira lambanin tohumlarindandi o ve ayni genetigi tasidigi icin degerliydi. Kurtulur mu inanin bilmiyorum ama diliyorum 🙏🏼

Lambanin tohumu biraz tuhaf bir cumle oldugundan lambanin fotografini koyayim istedim. Altina sonrasinda okaliptus agacindan stand yaptik arkadaslarla.

Yerdeki yapraklardan kokleri sicak tutabilmek adina yiginti yaptim yeni ektigim fidanlara. Sonrasinda da bir bitki markette denk gelen ve gerek donmaya, gerekse konak boceklere karsi etkili oldugunu yazan bir ilac aldim.

Son olarak ta tam soguklar basladiginda don ortusu ile sarmak niyetim. Onu da Koln'den bir arkadasimin tavsiyesi ile getirmistim gecen sene. Gerisi artik doga anaya kalmis olacak. 🤞🏼

Gul celiklerinin yaklasik 20 tanesi iskin vermisti ancak bir sebepten yaklasik yarisi gitti. Kalanlari topraga indirdim ve bir komsunun tavsiyesi ile plastik sise koydum ustune;

Gerci bu dayanamayip aldigim iki ebruli gulden biri; ruhumdaki karga ala seyleri seviyor, ne diyebilirim ki? 

Bahce etrafina tel orgu germek yerine (hem maliyet, hem de kasvetli) dogal cit yapmak dilegim bitkiler ve ciceklerle. Gul cit icin en ideal bitkilerden biri. Bu budama makasi ile baya bir yuru(t)memin iyi olacagi anlamina geliyor 😉

Saglicakla,

Zel



Comments