Yine mi guzeliz; yine mi cicek

 Oldukca soguk ve ruzgarli bir gunden merhabalar,

Montenegro'nun Turkce karsiligi Karadag olmasaydi ruzgarli dag olurdu sanirim. Iki gundur saglam esmekte; evin icinde dahi bereyi henuz cikarabildim. 

Aksamki sobayi yakma denemem de gece artan ruzgarla dumanin iceri basmasi ile son buldu. Bugun hayli soguk ve hayli ruzgarli; kar bile yagiyor olabilir yukarilara;




Ne yaparim, nasil yaparim derken komsular kahveye cagirdi; onlarda sobanin yandigini gorunce dedim tamam; bu aksam birinize, yarin aksam birinize geliyoruz kedi cocuklarla. 

Sobayi yak, duman basarsa pencereyi acip havalandirirsin dediler gayet mantikli olarak. Gozumu karartip yaktim, akabinde yine merdivene cikip ruzgardan endazesi kayan bacayi duzelttim. En son GINTAS'tan dragon chimney cap denilen basliktan almistim. Terazisi bozuk olunca bacanin donusu kesilmis, duzeltince bacayi nispeten kesildi duman basmasi (cok sukur); yoksa cocujlarla yorganin alti gorunmustu bize. 🤧

Karadag'da buyuk oranda meyve sulari cikarma zamani. Misafirlige gittiginizde kahve ve yanina rakija ya da meyve suyu geliyor direkt ve buyuk oranda ev yapimi oluyorlar. Simdi nar sularini cikarma zamani;


Nasil bir islem demistim komsuya; sagolsun haber etti. Krikoya benzer bir sistem yapmislar; aradaki kapta ezilen narlarin (ki anladigim kadari ile diger meyvelerin suyunu cikarmak icin de kullaniyorlar ayni sistemi) suyu tulbent gerilmis kovaya doluyor. Iki litre de bana verdi sagolsun; gercek yuzdeyuz nar suyu, nefis! Saklama kosulu olarak iki litre nara iki kilo seker konmasi gerekiyormus ama o kadar sekeri ben yilda kullanmiyorum. Onun yerine votka koyup likor yapiyorum nar suyunu 😉

Korona virus hiz almis vaziyette Karadag'da pek cok ulke gibi. Ikinci dalga dedikleri bekledigim gibi tsunami oldu. 30-50 arasinda iken artik 300-600 arasinda olunca yeni tedbirler alindi. Aksamlari sokaga cikma ve haftasonlari sehirlerarasi seyahat yasagi gibi. Daha agir yasaklar da yolda tahminim.


Erken baslayan yeni yil kutlamalarina ve paylasmaya devam 😍

Dun icin en buyuk mutlulugum daha fazla yasak gelmeden kan bagisi yapabilmekti ve yaptim ta;
Bu dev kan damlasini yeni gordum; insanin gelip gidip kan veresi geliyor bunu gorunce 😁
Sandwich yemeden ve meyve suyu icmeden ayrilmaya izin yok. Bu donorde ters bir semptom olup olmadigini gozleme sureci aslinda. 

Yine mi guzeliz; yine mi cicek?

Bir cana can oldugunu bilmenin essiz mutlulugu ile oldukca hafiflemis dondum eve. Eger denemediyseniz mutlaka deneyin ve donor olun derim. Ozellikle pandemi surecinde daha da azalmis vazjyette stoklar ve hastalarin size, bize ihtiyaci var.
Saglicakla,
Zel




Comments