Bu gece son; olacakti neredeyse...

 Yagmurlu bir Karadag gecesinden merhaba,

Az kaldi bir daha yazamayacaktim bloga. 11 sularinda yatmadan once bir odun attim sobaya ve bir sularinda nefes alamaz vaziyette uyandim; iceri duman basmis. Isin guzel ya da komik tarafi uykumda (belki de gercekten de oldu) Benek'in sesini duydum. Benden yardum istedigi zaman "anne" dercesine bir ses cikarir; o sesi duyduguma yemin edebilirim! Velhasil; az kaldi son gecemiz olacakti dumandan dolayi eger uyanmamis olsaydim. 😔


Mercimek ya da kabak corbasina benzeyen bu arkadas aslinda;
Hurma. Kimi yerde amme, kimi yerde cennet ya da Trabzon hurmasi diyorlar Turkiye'de. Malesef sofralarda genelde hak ettigi yeri bulamiyor. Bana gore oldukca lezzetli ve faydali bir meyve. Bahceden topladiklarimla yaptigim kurulari bir komsu ile paylasinca o da baska bir komsuya soylemis. Ikisi cikip gelmisler (tercume icin ayni zamanda) bahcesindeki agaci gidip toplayabilecegimi soyledi komsu. Ben iki poset alacaktim ama o tesmen agaci kazidi ve sonucta yaklasik kirk kilo hurma ile dondum eve; tasimaya da yardim etti el arabasi ile sagolsun. 
Sobanin firininda yaptigim kurular

Kaynatip yaptigim marmelat.

Ruhumdaki karga suslu puslu seyleri sevdigi icin birazcik ta susledim kavanozlari. Tam zamani oldugu icin Karadagca "Srećan Božić" (Mutlu Noeller) ve "Srećna Nova Godina" (Iyi seneler) yazdim kalemle. 

Hemen her bahcede hurma agaci var ancak buyuk oranda meyveleri yerlerde. Bildiginiz uzere israfi sevmedigim icin degerlendiriyorum bende cok buyuk keyifle. Meyve ozellik, icerdigi seker ve kivam olarak musait; acaba pestil yapilir mi? Denemeli ilk firsatta 🙃

Karadag hakkinda yeni bir bilgi. Kullanilan takvimlerin farkli olusundan dolayi Noel ve yeni yil farkli tarihlerde kutlanmakta. Dolayisi ile iki Noel ve iki yeni yil tarihi var burada. https://fikir.news/dunya/ortodokslar-ve-katolikler-noeli-neden-farkli-tarihlerde-kutluyor/?doing_wp_cron=1605636714.5606598854064941406250 linkinde biraz daha detayli bilgi mevcut bakmak isterseniz. 

"Sevgili" korona kaynakli olarak Noel ve yeniyil coskusu pek yok bu sene. Umarim seneye cok daha iyi olacaktir. Bize gore hergun bayram oldugu ve bu gece bir kez daha ispatlandigi uzere yasamla olum arasi ince bir cizgi oldugundan suslu ve isiltili dekorlarimizla gayet mutluyuz. Hatta Haylaz sirf beni kaldirmak icin gidip gidip agacin suslerine pati atiyor, bilerek yapiyor sipa!.

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zel 


Comments