Geri donusum projeleri

Hala yagmakta olan Karadag'dan merhabalar,

Nerdeyse bir aydir yagmurla kose kapmaca oynuyoruz dersem abartmis olmam sanirim. Yine bile baya is yaptim ama; ustelik hemen hepsi geri donusum, aldigim civi, vida, silikon vb bir kac ufak malzeme; dolayisi ile maliyeti sifira yakin.


Cikan kapi pencerelerle yaptigim bolmeyi animsarsiniz (asamalari eski notlarda var😉) "Dobro Dosli" Karadagcada "Hos Geldiniz" anlamina gelmekte. Normalde dis kapiya yapmistim oldukca basit bir tasarim;
Ancak bir sekilde cite yapip astigim suslerin bazilari ile beraber "uctu". Dolayisi ile yenisi gerekiyordu ucmayacak turden. Kelebekler aslinda agac susu ama ben cam icin aldim. Elimde bulunan hic bir yapiskan tutmadi onlari camda sicak soguk farkindan dolayi; bu elbette beni durduramadi;

Paint marker kalemle cama cizdim bende kelebekleri onlari sablon olarak kullanarak.
Kelebekleri de cift tarafli bant kullanarak kapiya yapistirdim. 

Her ne kadar hatali yapilan diz ameliyati ve serbest bolgedeki calisma hayatimdan ani kalan bel fitigi yerde oturmama cok izin vermese de dayanamadim gecen gun;

Eskiden kalma bir minderi yere koyup, koseye samdan icinde mumu yakip, bir kadeh te rakija alip yagmuru izleyeyim dedim ama elbette kedi cocuklarim benden once yeri kapmisti bile. 

Bu alanin bana maliyeti 5 Euroya aldigim boya (eski gorsellerde var, siyaha yakin bir kahverengiydi), 4 euroya aldigim vernik (yagmur ve sabah ciglerinden korumak adina), afaki olarak 1 Euroluk civi/vida, 2.25 Euroya aldigim kebekler, haydi 25 cent te kullandigim kalem olsun; 12.50 Euro ve ortalama bes gunluk calisma. 

Yaptigim geri donusumleri detayli olarak hesapliyorum ozellikle. Boylece minik dokunuslarla ve geri donusumle neler yapilabilecegini animsatmak ve tesvik etmek istiyorum ayni zamanda. Dahasi da var soda siseleri ile yaptigim geri donusumlerin ama sonraki yaziya sakliyorum onlari da.

Saglicakla,
Benek & Haylaz & Zel


Comments