Karadag'da hava ve yol durumlari

 Hala yagmakta olan bir Karadag'dan merhabalar,

Turkce'de Karadag olarak gecen ulkenin kendi dilinde karsiligi "Crna Gora" olarak gecmekte. "Crna" kara/siyah, "Gora" dag anlamina gelmekte. 

Sirbistan havayollari kaynakli bir hatadan dolayi ilk gelisimde Istanbul-Karadag parkurunu otobusle yapmam gerekmisti. Hatta buraya direkt otobus yoktu; Novi Pazar / Sirbistan'a gidip, oradan Podgorica otobusune binmistim. Esenler otogarinda basladigim kitabi, Karadag sinirina geldigimde bitirmistim. 

Otobus Karadag sinirindan gectigi anda asik olmustum ve ayni zamanda neden adinin "Crna Gora" oldugunu anlamistim; her yer sira sira daglarla cevrili ve inanilmaz bir dogal guzellige sahip. 

Meterolojiye bakilirsa yagislar hafta ortasindan itibaren soguk ve kara birakacak yerini. Biz Danilovgrad'tan 14 km kadar daha kuzeyde oldugumuzdan 2-3 derece daha soguk oluyor genelde burasi.

Sure gelen yagislar sadece benim icin sorun degil; bajsettigim gibi Karadag adina layik bit sekilde daglarla cevrili oldugundan toprak kaymalari olmakta asiri yagan yagmurun gevsettigi daglarda;

Arac kullanmaniz halinde fark edersiniz cogu yerde dikkat heyelan riski tabelasi bulunmakta.

Yine ayni sekilde asiri yagislar kaynakli sel ve su baskinlari da oldukca hakim.


Karin da kaymasi sorunu olur elbette; ya da karda aracin kaymasi. 

Gectigimiz haftalarda firtina aracin ustune yaptigim tenteyi parcalayinca yogun olarak tenteyi sokmem tavsiyesi geldi nasilsa gunes yok diye. Gunesten ziyade doludan (Bakiniz dolu hasarlari) korumak adina araci kisin tutuyorum tenteyi; yoksa bu dolu taneleri ne cam birakir; ne kaporta.



Karin keyfini surenler de yok degil elbette. Corona virusdan dolayi genel olarak evdeyim dusunmem gereken iki kedi cocugum oldugu icin; bu yuzden fotograflari alinti yaptim.

Eger bu donemde gezmeye gelecekseniz yollarda dikkatli olun; isaret ve isaretcilere her zaman uyun.

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zel 

Comments