Karadag'da vasiyet hazirlama

Yagan bir gunden merhaba,

"Ölüm hak, miras helal" der eskiler. Turkiye'de yasadigim sorunlardan sonra uc yil kadar once Karadag'da vasiyetimi hazirladim. Eger sizde dusunuyorsaniz yapmaniz gerekenler oldukca basit. Arac aliminda ikamet ve vatandaslik numarasi aranirken, vasiyet icin sadece pasaportunuz yeterli oluyor.

Vasiyet vb evraklarin hazirlanmasi ve tasdiki ya noterde ya da mahkemece yapilabiliyor. Uluslararası kanunlar geregi sadece ulkenin resmi dilinde duzenlenebiliyor. Mahkemece yapilan sizin gotureceginiz Karadagca evragin tasdiki seklinde olacagindan bir hata yapmaniz halinde varislerinizin hak kaybi yasamasi soz konusu, bu yuzden noterden yapmanizi tavsiye ederim. 

Kanunen eger ulke dilini konusamiyorsaniz yeminli tercuman bulundurmak zorundasiniz yapilacak islemlerde. Evi alirken de, vasiyeti hazirlarken de ayni tercumanla calistim; Ingilizcesi mukemmel (Hvala Irena). Turkce Karadagca tercuman namaz vaktine denk geldigi icin gelemeyecegini soylemisti her iki seferde de. Ingilizcemin bu kadar iyi oldugunu bilmiyordum evi aldigim gune kadar 🤣

Noter ozellikle bir konuda uyarmisti; eger biri iki sahit gosterip beraber oldugunuzu ispatlarsa, nikahli es gibi hak sahibi oluyormus. Bekar ve cocuksuz oldugum ve burda bulunmadigim icin bu riskti, bu yuzden tavsiyesi ile ozellikle isimlerini belirttik ben öldükten sonra varisim olacaklarin. 

Dolayisi ile; kim ya da kimler varisiniz olacaksa kimlik numaralarini hazir bulundurun ve kontrol edin. Net olun, kim neyi ya da ne oranda alacaksa belirtin. Noterler birliginin sitesinden yeminli tercumanlara ulasabilirsiniz. Eger gayrimenkul varsa vasiyete konu edeceginiz tapudan sahiplik belgesi asli istenmekte. 

Vasiyeti hazirlarken iki minik eksikligim oldu, sonradan farkina vardim; birincisi cenaze islemleri icin kimseyi yetkilendirmedim, ikincisi o zaman aracim olmadigi icin araci konu etmedim. Bu ikisini de bir ara ele almam gerekli. En onemlisi Benek ve Haylaz'di benim icin. Onlarin da yerini yaptim; eger ben onlardan once ölürsem rahat ve huzurlu gecirecekler geri kalan omurlerini ❤❤

Varis ya da varislerinizin tek yapmasi gereken apostilli olum belgenizle noterler birligine basvurmak. Onlar da ilgili kurumlara bildirimleri yapiyorlar. Olum sonrasi islemleri deneyimleme imkanim olmadigindan o kismi cozmek geride kalanlara dusecek 😈

Yurtdisinda ölenler öldükleri ulkeye defnedilebiliyorlar kanunen. Bu yuzden Karadag'da gomulmekte sorun yok. Benim sorunum dini toren istemiyor olusum, Turkiye'de buyuk sorun ediyorlardi; umarim burda cok sorun etmezler. Ha bir de Frank Sinatra yorumuyla "My Way" sarkisini calan olursa cok mutlu olurum cenazede;

"Regrets, I've had a few
But then again, too few to mention
I did what I had to do
And saw it through without exception
I planned each charted course
Each careful step along the byway
Oh, and more, much more than this
I did it my way"
Sevgiler
Zeliha 


Comments