Karadag'in olumsuz taraflari

 Hala yagmakta olan bir baska gunden merhaba,

Sanirim 20 gunu gecti yagmur; bu benim icin Karadag'in en olumsuz taraflarindan biri;



Normalde burda minicik bir su akintisi var; ustunden atlayip karsi tarafa rahatca gecebiliyoruz. Son haftalardaki yagmurlarin ardindan Zeta nehri ile yarismakta. Nehir seviyesi de 11 metreye yukselmis vaziyette. Kaynaklara bakilirsa 2010 yilinda 12.95 oldugunda her yer sular altinda kalmis. Antalya Konyaalti bolgesinde binbir umutla aldigim evimi belediyenin ihnali ve hatasi yuzunden 20 ayda uc defa sel basinca ve dort yil boyunca verdigim hukuksuzluk savasi sonunda evimi satmak zorunda kalinca; sel en buyuk kabusum 😔 

Karadag'da hava ruzgarli ise gercekten ruzgarli (bakiniz gecen haftaki 45 kilometreyi asan ve ortaligi tarumar eden firtina), yagmurlu ise gercekten yagmurlu (evin bir duvari kuflenmis vaziyette yagmurdan), soguk ise hakikaten soguk (nefesimi kesen, gunlerce buzlari eritmeyen bir hava), gunesli ise gercekten gunesli (bildiginiz amele yanigi oldu kollarim ve ayaklarim).

Dolayisi ile bana gore Karadag'in en olumsuz tarafi ortasi olmayan havasi.

Trafikte buyuk oranda saygililar birbirlerine. En beni geren kontrolsuz donel kavsaklardi burda. Pek cok ulkede "hizli olan kazanir" mantigi olsa da burada genel kural gecis hakki kavsagin icindekine aittir. 

Trafikte en takildigim konu ise park etmeleri, evet park. Trafik isiginda park edip, dortluleri acip (ustelik orta seritte!) telefonla konusabiliyorlar, ya da arabadan cikip markete alisverise gidebiliyorlar. Podgorica'ya son gittigimde donel kavsak icine park etmis araclar gordum ki yuh dedim artik; normal bir sey oldugunu sanmiyorum bunun.

Yaya gecitlerinden gecen yayalarin gecis onceligi var, o yuzden dikkatli olun burda arac kullanirken. Ve hiz sinirlarina mutlaka uyun, oldukca onem verdikleri konulardan biri de bu. Baskalari gecip gidebilir, sakin asik atmayin derim eger hatri sayilir para cezalari (80 Eurodan basliyor, 3000 Euroya kadar cikiyor cezalar) odemek istemiyorsaniz. 

Havasi ve parklari benim en zorlandigim konular, Karadagcanin ciddi anlamda zorlayan grameri ayri bir mucadele olsa da yavan yavas asmaya basladim kucuk cocuklari ve torunlari olan komsularin anlayisi sayesinde 😁

Bana gore son olumsuzluk eger benim gibi yemek yapmayi ve yemeyi seven biri iseniz Akdeniz mutfagina gore; biber salcasi ve baharat konusunda sorun yasayabilirsiniz. 

Bir yildir buradayiz ama hala markette bunu gorunce "Amaninnnn, esmer koftelik bulgur!" diye gozlerim bir an isildiyor ve uzerindeki "esmer seker" yazisini gorunce gozlerim doluyor. Araba ile gidersem bagaji salca, bulgur falan doldurmak niyetim.

Adanali ooluncagecenlerde bir arkadasim "Antalya'da sirdan dolmasi nerde buluruz?" duye bana yazdi. Gobegimin hakkini vererek adresi soyledim. Bana da kargo yapmaktan bahsetti ancak gerek Turkiye, gerekse Karadag gumrugundeki gorevlilerin yuzunu dusunerek geri cevirdim; yamyam diye sinirdisi edilmekte var sonucta 😁

Fotografina bile agzim sulandi; olsa da yesem diyorum ama, iste orada kaliyorum.

Karadag ile ilgili suana kadar yasadigim olumsuzluklar bunlar. Artisi ve eksisi ile yaptiklarimizi ve yasadiklarimizi yazmaya devam. "Sevgili" korona olmasaydi daha fazla cikip dolanip yazmakti niyetim, o gunler de gelecek elbet. O zamana kadar maske-mesafe-hijyen uclusune dikkat edip, gerekmedikce evden cikmamakta fayda var.

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zel

Comments