Aska asik olmak; doga ana

Guzel bir aksamdan merhaba,

Cemrenin psikolojik etkisi hala devam etmekte. Bugun inceden ciseleyen yagmura ragemne devam ettim araba lastigi saksilara ve vernigini attim son olarak;

Sonuc hayli tatminkardi bana gore; eserimi bir kadeh rakija ile taclandirdim agzim kulaklarimda onlara bakarken. Acik mavi kismini da yapinca nazar boncugu deseni daha da ortaya cikti. Yarin yerlerine yerlestirip gubre toprak karisimi ile dolduracagim. 

Bu arada hayvan gubresinin yanisira, kuru yaprak, soba kulu, organik atiklarla hazirladigim iki buyuk kova kompost tanki var ardiyenin orada. Zelcestan'da hic bir sey israf edilmiyor anlayacaginiz 😉

Beni taniyanlar ya da blogu okuyanlar bilirler; bana gore ask bambaska bir tanima sahip her ne kadar gunumuzde cogunluk onu tende ve terde yasanan bir sey sansa da; o tamamen kiprasan hormonlarin eseri.

Bana gore ask tanimsiz, sekilsiz, sonsuzdur. Dogan gunestir ask, bir cocugun gulusu, bir cicegin acisi, bir tohumun buyumesi. Kurumus kahverengi dallarda fiskiran hayattir. 23+23 toplamda 46 kromozomun bir araya gelerek olusturdugu yasamdir...

Ve evet; ben yine asik oldum!

Yerel bitki marketlerden birinin sitesinde gordugum ebruli gulleri gorunce ruhumdaki karga cigliklar atmaya basladi "evet, evet, evet" diye.

Nasil asik olunmaz boyle bir guzellige?

Bir de buna vuruldum ama bulamadim. Elbette vazgecmedim; kostum sevdamin pesinde. Agrocentar sagolsun buldu benim icin;

Gidip alacagim en kisa surede; hokus pokus gulu deniyormus bunlara; sadece 1.20 fiyati (yaklasik 10 TL). Evet, ardiye gul celigi dolu ama su renklerin sevismesi beni benden aldi 😍

Cezayir Meneksesi en iyi ortucu saricilardan biridir; Antalya'da tanistigim bir bitki; Balkanlarin soguguna dayanacagini dusunmemistim acikcasi. (C)aldigimda ciliz bir koku olan bir dal parcasi idi bunlar; simdi ise toprakla bulusmak icin viyolden tasan birer hayat!


Neresi olmali derken lotus formunun dibi gozume takildi; capalayip, hayvan gubresi ile karip ortaya citali buyuk gul, iki taragina Cezayir menekseleri gelecek sekilde ektim bile. Harc karip desteklemem lazim taslari ilk firsatta.

Bir tanesini de yandaki komsuya verdim. Bir baska komsuyla da iddiaya girmistik pizzasina ben bu dallari aldigimda. Cicek acarsa (ki aciyor normalde) o bana, yok eger sadece ot ise ben ona pizza ismarlayacagim. 

Daha once de dedigim gibi; eger doga ise askiniz; 7/24 onunla ilgilenmelisiniz. 

Saglicakla,

Zel 






Comments