Dikey bahce saksi yapimi

Haylaz'in Benek'i yataktan atma saldirilariyla 05:30 sularinda baslayan bir gunden gunaydin,

Araba lastigi saksilar dun yerlerine yerlesti bile. Torf, toprak, yaprak dolduruyorum iclerine. Nisan itibariyle ciceklendirmek niyetim etrafini.

Aptal asiklar gibi gelip gidip bakiyorum saksilara; daha bir renklendi, anlamlandi cennetimiz ❤

Yegenlerimden Cagla dun sabah bir video paylasmis dikey bahce ile ilgili. Ardiyeyi bosalttigimda 1.5 metre boylarinda bir tarafi kirik bir PVC boru cikmisti. Yapayim deyip duruyordum ama duruyordum. Videoyi gorunce vira bismillah dedim.

Kirik olan kismi kesince 125 santimlik bir parca kaldi. 


Dort cizgi cizdim uzunlamasina once. Sonrasinda birbirinin ortasina denk gelecek sekilde enine cizgiler koydum. 

Damlama sulama sisteminin parcalarini rahat takabilmem icin komsu isi tabancasini vermisti; olmazsa olmazimiz bu alet olacak eger sizde yapmak isterseniz.


Kesikleri isitip bu sekilde bir takoz sokmaniz gerek sekil vermek icin. Kenarlar keskinmis, parmagimi kestikten sonra ogrendim, aman dikkat. 

Nerdeyse bitti bile. Altina da eski bir saksi ayarladim stand olmasi adina. 

Ortasindan gecireceginiz su borusunun alt kismini kapamayi/muhurlemeyi unutmayin. Bir diger puf noktasi da sualama deliklerini asagidan yukariya inceden kalina dogru acmaniz uygun uclarla. Boylece su nispeten esit dagilacaktir.

Borunun icindeki minik misafiri sonradan fark ettim. Neyse ki kesmemisim boru ile onu ya da delmemisim delikleri delerken. Ne ara girdiyse minik sey 😍

Detayda gorulecegi uzre ustten ve alttan su borusu/kanalini dis govdeye sabitlerseniz esit dagilimi garantilersiniz. Saksinin icine oturttugunuz kisma koyacaginiz agirliklar (tas, cakil, vb) saglam durmasini saglayacaktir. 

Dun cilek, marul ve feslegen tohumlarini ektim viyollere ve mutfak dolabinin ustune koydum. Bu sekilde boru bulabilirsem petunya vb bir kac kule yapayim istiyorum degisik noktalara. Bakalim bakalim 😉

Ve gunun odulu, kesinlikle hak ettim 😉

Saglicakla,
Zelce 


Comments