Karadag'da aylik masraflar

 Tekrar merhaba,

Su faturasi gelince bunu da paylasmak istedim Karadag'a gelmeyi dusunenler icin. 

En cok sorulan soru "Ben ne kadara gecinirim, aylik masrafim ne olur?" Cevabim hep ayni; "Bilmiyorum"

Hayat dongusunun masraflari tamamen sizin aliskanliklariniza bagli. Kimse bu hesabi yapamaz ya da bir rakam soyleyemez.

Market konusunda fiyat avantaji siralamasi ile Voli, Franca, HDL, Idea bana gore. Ozellikle Franca ve Voli zaman zaman cok guzel kampanyalar yapiyorlar, takip edip alisverisimi ona gore yapiyorum. Yillarin aliskanligidir bende; gereksiz bir sey almamak adina liste yapip cikiyorum alisverise. Aylik market masrafim (meyve sebze dahil) ortalama 80 Euro.

Kisin aylik 2 ton ortalama su kullanimim var; bu da ortalama 2.5-3 Euro fatura demek. Yazin rakam 7-8 Euroya kadar cikiyor.

Elektrik saatleri trifaze dijital sayaca dondugunden beri camasiri, bulasigi aksam yikiyorum, banyo icin boileri bir gece oncesinden isitiyorum; bunlar faturaya ciddi etki etmekte ve aylik fatura ortalama 8 Euro. Isinma icin odun sobasi, pisirme icin tup gaz kullandigimdan rakam dusuk haliyle.

Korona kaynakli bir yere cikmadigimdan (izolasyonlu hayatin anksiyeteye katkisi oldukca fazla olsa da) yakit masrafi ortalama aylik 10 Euro.

Bunlarin disinda bir yabanci olarak mecburi masraflar var; arac muayne (bu aracinizin yasi, markasi, modeli, motor gucune bagli olarak degisir, Dacia Logan 1.5 2006 benim aracim) 225 Euro, ikamet birinci yil icin 48 Euro harclar, ilave olarak 40 Euro tercume masraflari, 30 Euro sigorta (sonraki yillar icin ortalama 30 Euro). Calisma izni isin icine girdi mi rakamlar muhtemelen farklidir; bu verdigim rakamlar sadece oturum icin.

Cocuklarin mamasi 20 Euro/ay, nalburiye (ilk yil maliyet fazla haliyle) ortalama 50 Euro/ay.

Ekmek, tursu, recel, bitki caylari vb gidalari kendim yaptigim icin bu da masraflara etki etmekte haliyle. 

Her birimizin hayati farkli oldugundan bu yuzden aylik ne kadar masrafiniz olacagini inanin bilmiyorum. Umarim bu rakamlar yaklasik bir fikir verebilir. Yine de cevaplayabilecegim bir sorunuz olursa buyuk zevkle.

Saglicakla,

Zel 

Comments

  1. Elinize, kalavyenize sağlık. Hayli yararlı olacak. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. En cok sorulan soru buydu, nispeten bile olsa cevap verebildiysem ne mutlu bana.

      Delete

Post a Comment