Karadag'da saglik hizmetleri

 Kisa bir aranin ardindan merhaba,

Nedenini bilmemekle beraber ortalama son 20 gundur gelip giden keskin bir bas agrisi ve kalp carpintisi sorunu yasiyorum. Motivasyonumu dusurdu haliyle. Peki Karadag'da saglik hizmetleri nasil?

Turkiye ile benzes sekilde hem devlet hemde ozel hastaneler mevcut. Goc alan bir ulke oldugu icin saglik sektorunde iyilestirmeler yapilmasi elzem gorunuyor. Turkler bu konuda oldukca sikayetci ama ulke gercegi bu.

Ehliyet degisikligi icin (ayrica ele alacagim) gecen hafta Danilovgrad'taki hastaneye gittim; bana 20 yil oncesinin hastanelerini animsatti.

Karadag ve Turkiye arasinda saglik anlasmasi mevcut. Sadece Karadag ile degil; pek cok ulke ile;

http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/sgk/tr/emekli/yurtdisi_islemler/yurtdisi_saglik_islemleri

Linkinde daha fazla bilgi bulunabilir bu konuda. Hep dedigim gibi bilgileri mumkun mertebe resmi kaynaklardan edinin ya da kontrol edin bir sorun yasamamak adina.

Ozel hastaneler genel olarak 30 Eurodan baslayan bir muayne ucreti + yapilan tetkik ucretleri talep etmekte. Ortalama 100 Eueoyu gozden cikarmak gerekli ozel hastanelerde. Trafik kazasi vb acil durumlarda (kirmizi kod) hangi hastane olursa olsun kabul ettigine dair duyumlarim olsa da konfirme edemedim bir resmi kaynaktan.

Turkiye SGK 13 aydir islemleri tamamlamadigi icin (Nisan ayina kadar ben ugrastim, israrla sahsi basvuru dediler sinirlarin kapali oldugunu ve Turkiye'de olmadigimi defalarca belirtmeme ragmen, en sonunda avukatim ugrasmaya basladi ama hala bir sey yok) saglik guvencem yok suanda. Ilk basta ozel saglik sigortasi yaptirdim aylik bazda ama malum, calismayinca ve bir sure daha calisma sansi olmayinca masraflara dikkat etmek gerek. Turkiye SGK islemleri tamamlarsa iki ulke arasi yapilan anlasma geregi saglik guvencesi burda da gecerli olacak.

Saglicakla,

Zel


Comments