Yasasin geri donusum!

 Serince bir aksamdan merhabalar,

Ilk cemrenin dustugunu bilmenin verdigi psikolojik rahatlama ile soguk demeyecegim bugun; her ne kadar ayaklarim buz tutmus olsa da ogleden sonrasinda.

Blogu takip ediyorsaniz geri donusume ne kadar onem verdigimi ve hali hazirda kisitli imkanlarim oldugu icin elime gecen her seyi degerlendirdigimi biliyorsunuzdur. Kaldi ki; yarinlar icin geri donusume dunya olarak onem vermemiz gerek tum kaynaklari tuketen cekirge surusu olmayi birakip.

Arabanin lastikleri oldukca kotu durumdaydi kis lastiklerini aldigimda. Atalim dediler ama dedim yok; kullanirim ben onlari.

Gectigimiz haftalarda cok buyuk bir sorun fark ettim;


Asi anactan daha fazla gelismis Kasim 2019'da ektigim meyve fidanlarinin; bu hali ile kuzey ruzgarlarinin parcalamasi an meselesi. (30-55 km idi hafta basi ruzgarlari)

Ne yapabilirim derken ardiyede duran lastikler aklima geldi. Internette kisa bir arastirma ile aldim tebesiri elime ve cizdim. Once dekupajla denedim ama o kadar vibrasyon oldu ki; bicak kirilacak ya da motor patlayacak diye biraktim ve yasasin falcata dedim. 💪🏽


Bir bacanim uzatma borularini merdiven tepesinde takarken. Bir de lastikleri ic dis yaparken "Ah keske evde erkek olsa" diye gecirdim kalbimden. Cebellestigimi gorunce yan komsu yardima geldi, ikisini onunla yaptik nefesimiz cikaraktan. Sonra dedim saril kendine ve diger ikisini ben cevirdim; halimi ve duygularimi sormayin 🤪

Dusunce yukardaki gibi fidanlarin etrafina koyup asi yerlerini yukseltmek. Icimdeki kokos elbette duz lastik olarak kullanamazdi; dolayisi ile desen arayisina girdim


Kaynaklar akrilik boya kullanilmasini tavsiye ediyor; elimin altinda vardi. Minik bir ipucu firca cok iz birakiyor; sunger rulo kullanirsaniz (kucuk boy) cok daha kapatici oluyor. Goruntuden anlayacaginiz uzere on ve arka lastikler farkliymis; dolayisi ile anlamli iki desen gerekti bana; ve sonuc:

Daha islemleri bitmedi ama ana hatlari bu. Triskeles pek cok anlama sahip bir kelt sembolu; nazar boncugu Anadolu kulturunun bir parcasi (lotus ta Karadag ve Arnavutluk'u birlestiren Skader golunun cicegi). Hep dedigim gibi; konu bensem goreceginiz herseyin bir anlami, bir hikayesi vardir 😉

Saglicakla,
Zelce 



Comments

  1. Elinize sağlık. Lastik şekillendirmek ve kesmek çok zordur.
    Güzel şeyler ortaya çıkmış. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekurler, geri donusum yasam bicimi benim icin. Niyeti bozdum dogaya atilmis lastiklerle ilgili, bunlari bitirince gelip gidip lastik toplamak dusuncem; hem dogaya, hem cennete destek 😇

      Delete

Post a Comment