Bahari karsilarken yapilanlar

 Ruzgarli bir baska gunden merhaba,

Karadag ile ilgili zorlandigim iki konudur benim icin; Karadagca ogrenmek ve havasi. Ozellikle kuzey ruzgarlari soguk ve hayli siddetli (15-55 km arasi) estiginden bahce islerini ancak o musade ettigi surece yapabiliyor olusum isleri sekteye ugratmakta.

Ardiyede kapattigim alanda viyoller ve saksilar icinde (aslinda elime ne gecerse icine bir seyler ekiyorum) bahce icin bebek buyutmeye devam. Gecen sene 1 Nisan'da kar yagdigi dusunulurse bu sene 2 Nisan ve sonrasini beklemek daha mantikli geldi bana.

Bu arada "Azimli sican daglari delermis" dedikleri hesap, Pazartesi gunu gidip kan bagisini yaptim kan bankasi tarafindan saglanan evraklarla. 

Antalya'da iken trombosit ve granulosit donoru idim. Burada sadece kan aliniyor o da dort ayda bir. Bu kadar seyrek verince kendimi ise yaramaz hissediyorum, yine de bir sifirdan buyuk diyerek devam azimle ve onurla. Eger saglikli iseniz ne olur kan ilanlarini gormezden gelmeyin. Siz varsaniz hastalarin yasama sanslari var!

Bahcedeki agaclardan budadigim ve "ya tutarsa" diye topraga gomdugum visne ve kiraz azimle buyumeye devam ediyor. Bu gidisle "ya tutarsa" dan "aaa, tuttu valla"ya gecis yapabilirler. Hala sokup bakmiyorum koklenip koklenmediklerine; ne cikarsa bahtima 😉

MUP ofisi yolunda bir evin onunde vardi ortanca. Cantada makasla gezerken kesip copun yanina attiklarini gorunce aha dedim ve aldim elbette. Yaprak gelisimleri hayli iyi ama tahmin ederim henuz koklenmedi. Gullerle benzer govde yapisina sahip olduklarini dusununce en az bir ay daha ister gibi geliyor koklenme, hep birlikte gorecegiz.

Ilk koklendirdigim guller. Komsu kesip atmisti, gorunce alabilir miyim demistim. Bu sekilde uretim yapildigini anlatinca onlar da denedi. Yakinda gul bahcesi olabilir Zagorak.

Daha once degindigim uzere insanlar yaprak cikinca tuttu saniyorlar. Yaprak suda dursa dahi cikiyor. Bunu tahminen 4-5 ay once hazirlamistim. Yapraktan ziyade koklerine bakin derim. Nisan birinci hafta (lastiklerin boyasini bitirince) bahcedeki yerlerini alacaklar.
Insan olarak sartlarla zorluk yasarken, doga ana; tum guzelliklerin anasi bos durmayip etrafi guzellestirmekte.

Cezayir meneksesi favori ortucu sarici ciceklerden. Ustelik soguk ve sicaga dayanimi hayli fazla.

Ari orkidesi. Cogu kisi bilmese de yabani orkidelerin buyuk kismi sahlep yumrusu uretir. Disi ve erkek soganlari ayridir. Bitkinin hepsini alirsaniz soyunu kurutursunuz. Bu yuzden kaynaklardan bilgi alip yumru toplamak en guzelidir bana gore.

Arkadaki pic duta beyaz dut asisi yaptim bugun. Hem kalem hemde matkap asisi olarak. Sansimiz %50; tutabilir de, tutmayabilir de, denemeden bilinmez deyip denedim bende. Gonlum karaduttan yana olsa da, corona yasaklarindan dolayi elde olan, komsudaki beyaz duttan asiladim.

Hep dedigim gibi; eger doga/bahce ise asik olunan; 7/24 zaman ayirmaniz gerekli. Hava kosullari ve omrum musade ettigince azimle devam hayatimin aski ile ilgilenmeye...

Saglicakla
Zeliha 



Comments