Gunaydin sevgilim

 Cemrelerin dusmesini muteakip giderek isinan gunlerden merhaba,

Havalarin isinmasi ayni zamanda doganin uyanmasi anlamina gelmekte. Viyollere jalapeno biber (burada aci biber bulmak imkansiza yakin olunca), domates, iki cesit feslegen ve marul tohumlarini ektim on gun kadar once ve mutfak dolaplarinin ustune koydum.

Tahmin edeceginiz uzre bebelerim benden once kontrol ettiler ve giderek sorun olmaya basladi. Daha oncesinde kapattigim ardiyenin oradaki alana tasidim bende;

Nerdeyse sabah 9'dan ogleden sonra uce kadar gunes aliyor orasi ve ikinci gunde domates tohumlari adeta cikma yarisina girdiler.
Agaclari budadigimda visne ve kiraz dallarini oylesine topraga gommustum; supriz yapti visne bana. Devami gelir mi bilmiyorum ama umarim diyorum istahla.
Yine ayni sekilde duzenleme yaparken sokup el altinda talas olmayinca topraga yatirdigim glayoller de uyanmis vaziyette ancak erken henuz onlari toprakla bulusturmaya. Konu topraksa mesai 7/24 gordugunuz gibi  ❤

39 gunluk surenin sonunda nihayet yeni ruhsat ve plakasi dun elime gecti arabanin. Ikamet yenileme de yaklasik 40 gun surmustu. Yenileme olunca daha kisa surer diye ummustum, belki korona sebebiyle olabilir bu kadar uzun surmesj, seneye daha netlesir pandemi yilin ikinci yarisinda biterse eger.

Karadag hukumeti bugunden itibaren gecerli olmak uzere Budva ve Tivat sehirlerine ilave olarak Podgorica (baskeny), Cetinje, Ulcinj, Herceg Novi, Niksic ve Pluzine sehirlerini de kitledi. Bu sehirlerde ikamet edenler mecburiyetlerini belgelendirmedikce sehirden cikmalari yasak.

Turkiye'de PCR test raporu zorunlulugunu 26 Mayis'a kadar uzatti. Bana gore bu test para ve zaman harcamaktan ote bir sey degil. Test ornegi verilmesi ile ucaga binilmesi arasindaki surede hastalik kapilmayacaginin en kucuk garantisi yok. Kaldi ki transit/transfer yolcularindan istenmiyor. Virus ayrim mi yapiyor ayni ucagin icinde direkt ya da transfer yolcularinin?

Hala bu pandemi surecinin yegane kazananlarinij saglik sektoru ve ozel labaratuvar sahipleri oldugu inancindayim. Ulkesine gore 35 - 350 Euro arasi fiyatta test yaptirmak; tam bir israf bana gore.

Her halukarda bizler izole hayatimiza devam ediyoruz kedi cocuklarimla. Bir suru geri donusum projesi ve bahce isleri var; onlar da bir sonraki bloga.

Saglicakla,
Zel 


Comments