Iki gundur evdeyiz...

 Tatli bir gunden merhaba,

Nihayet ruzgar, soguk ve yagmur kesti bir kac gundur. Calismak icin essiz bir hava var disarda ama gozu cikasica biri nazar ettiginden cocuklarla ilgileniyorum dunden beri.

Once anlamadim acaba diyerek ama evet, Benek'in sag goz kapagi kizardi ve sisti. 

Neyseki evde onlar hayatima girdiginden beri damla bulunduruyorum. Kedilerde, ozellikle yavru kedilerde sikca rastlanan goz enfeksiyonu gozlerini kaybetmelerine yol acabiliyor; recetesiz de alabileceginiz Tobradex veya Tobrased damlalari ile gozlerini kurtarabilirsiniz. Ayni zamanda insanda da hayli etkili bir damla goz enfeksiyonlarinda, aklinizda bulunsun.

Arada bahceye cikip soyle bir dolanip gelsem de, hasta olmanin verdigi simarma haklarina istinaden minnaklarla evin icindeyim dunden beri. Blogu takip edenler bunun bos bos oturmak anlamina gelmedigini bilirler tabi ki 😁

Corona virus onlemleri kapsaminda bulundugum sehirden cikamiyorum, normalde Podgorica'da JSYK'da 75-99 Cent arasi solar lambalar. Arka bahce icin ihtiyacim var, azimle beklemekteyim ama bu zaman zarfinda da biriken maden suyu siselerini degerlendirmek istedim.
Bunlar atil olan kisimlari, lambalar icin sekil verdigjmde cikan ucgenlerin uclarini makasla oval kesip mum alevinden hizlica gecirmek suretiyle rodajliyorum.
Toplamda dort boy gereken; gobek icin katlar ve dis yapraklar. Taki tasarimlari da kullandigim civileri ortasindan makas ucu ya da sivri birseyler actigim deliklerden gecirip birlestiriyorum.
Ana hat bu; sonrasinda cakmakla gecisler yaparak biraz daha hareket veriyorum yapraklara.
Panelde yerlerini aldilar bile. Pandemiden dolayi guvenemiyorum, yoksa plastik siseleri toplayip coktan bitirirdim kaplamayi. Burayi komple plastik ciceklerle kaplayip oturma alani yapmak dusuncem.

Solar lambalarla sisenin kalan kisimlarini da boyle degerlendiriyorum. Kapaklari toplayan bir organizasyon varmis. Her ne kadar suanda goturme imkani olmasa da biriktiriyorum onlar icin bir kenarda. 

Corona onlemleri hayli kati burada, ote yandan onbinlerden gunbegun dusmekte vaka sayisi; yedi bin civarina kadar geriledi. Mecbur olmadikca bahceden disari cikmiyorum bir yildir. Liste ve planlama yapip en hizli sekilde eve donecek sekilde ayarliyorum islerimi de. 



Comments