Korona ile gecen bir yilin ardindan

Ruzgarli bir gunden merhabalar 

Eski maillerde bir sey ararken fark ettim; bir yil once bugun ilk ucusum iptal olmus Corona virus yuzunden. 16 Mart gecesi de sinirlari kapatmisti Karadag. Uc defa daha ucmaya niyetlendim o gunden beri ama ikisi corona, biri de hava muhalefeti yuzunden iptal oldu;bir sonrakini cocuklari da yanima alip araba ile denemeyi ciddi ciddi dusunur oldum.

Peki neler degisti bu bir yilda Karadag ve Corona ile ilgili. Hic birsey desem haksizlik etmis olmam sanirim. Evet, suan icin sinirlar acik ama sehirlerarasi seyahat yasagi var. Is ve sagligi kabul ediyorlar seyahat icin (ki sahte evrak duzenlemeyin uyarisina bakilirsa suistimal edenler hayli fazla). Benek ve Haylaz icin mama takviyesi yapmak icin Podgorica'ya gitmem gerekli, bir kac ta malzeme almaliyim ev ve bahce icin ama ikna edemedim keyfe keder gezmeye gitmedigime...

Isin komik tarafi yasaklarin turistleri kapsamamasi. Tipki transit yolculardan PCR testi istenmemesi gibi turistlerden de yasaga uymalari beklenmiyor. Gecen bir yilda virus o kadar akillandi ki; ayni havalimani ve ucak icerisinde direkt yolcu/aktarma yolcusu ayrimi yapabildigi gibi; ulkede yasayan/turist ayrimi yapabiliyor bulasmadan once...

Dun yan komsunun tercumeleri sayesinde baya ugrastik ama kocaman bir sifir ele gecti. Bildiginiz uzere kan donoruyum ve kan verme zamani da geliyor ki benim icin hayli onemli kan bagisi. Kan bankasi ile iletisime gecip durumu aktardim, Pazartesi gunu icin mail yollayacaklar bana gidip kan bagisinda bulunabilmem icin. 17 Mart'ta kurul toplanacak burada yine; uc hafta ulkeyi kapatmaktan bahsediyorlar. Benim icin degil ama Benek ve Haylaz'in mamasi icin endiseliyim. Bakalim neler getirecek zaman ve kararlar. 


Cilek fidesi de alacaktim Podgorica'ya gidebilseydim. Sosyal medyadan iletisim kurdugum biri sayesinde Danilovgrad'ta bulduk 5 cent daha pahali olsa da. Calismayinca her kurusun hesabini yapmak durumunda kaliyor insan...

Market plastik atik alaninda sebze kasalari gorduk; dedim cilek icin bicilmis kaftan. Komsu sordu, alabilirsiniz denince aldik hepsini, besini komsu aldi, gerisini ben (nasilsa kullanacak yer bulurum diye).  Hem yaptigim dikey saksiya, hemde bunlara ekmek icin cilek fidesi alacagim gidip; hem bana hemde komsulara. 

Saglikcakla
Zel 







Comments