Tarlada ekinim var deme;

 Yagmurlu bir gunden merhabalar,

Eskiler "Tarlada ekinim var deme; ambarina girene kadar" derlermis. Gul celiklerini kontrol ederken aklima geldi.

Doga ile ilgilenen pek cok insan celikler yaprak vermeye basladiginda koklendi sanir. Oysa hemen her bitki suya bile konsa canli durur, yaprak verir. Nitekim gul celiklerinin ucu daha gitmis. Hala canli 20 cadar calik var ama henuz kok yok gorunurde. Bazen seytan durtuyor "sokup bak koklere; geri ekersin" diye ama sakin dinlemeyin 😁

Ardiyenin orada kapattigim alanda celik ve tohum hazirlamaya devam. Visne ve kirazi budadigimda kestigim dallarin tepesini macunlayip (su kaybini onlemek celiklerde oldukca onemli) kucuk saksilara almistim. Visne dali o kadar yeserdi ki; sanki agac olup cicege donecek. Sonucu ne olur bilmiyorum ama her halukarda doga ile ilgilenmek ve bu essiz senfoniyi dinlemek buyuk bir zevk benim icin.


Lotus cicek alani gunbegun renklerlr bezeniyor;mevsim ve boy siralamasina gore yerlestirmeye ozen gosteriyorum cicekleri ilerde birbirini etkilememsi adina. Bahce peyzajlarinda buna dikkat ederseniz daha kolay olabilir isiniz.



Ortada hortum olan hizada nergisler var, aralarina glayolleri ektim onceki gun. Etrafina kadife ya da dahlialar, en kiyisina da sari papatyalar ekmek dusuncem. 

Hortum sadece o kaldi elde; korona yasaklarindan dolayi bulundugumuz sehirden cikamiyoruz. Yoksa hortumdan once cocuklarin mamasina takviye yapmam gerekli ama sadece Podgorica'da iki yer satiyor mamayi. Marketlerde ya da burdaki veteriner hekimlerde baska marka mamalar var ancak Haylaz'iin gecen sene iki defa idrar yollari sorunu yasamasi ve kanli idrar yapmasi, onca aci cekmesinden oturu bir sekilde Podgorica'ya gidip mama takviyesi yapmak dusuncem. 

Karadag, nufusa oranla en fazla vaka gorulen ikinci ulke konumunda; hali hazirda %13'ten fazlasi gecirdi hastaligi ki korkunc bir oran. Bu yuzden ulke sinirlari ve ulkenin komple kapatilmasi gundemde. Ben ne bulursam onu yerim ama kedi cocuklarim icin ayni sey konu degil ve bir sekilde cozum bulmak gerek.

Eski lastiklerle yaptigim bahce citine devam ediyorum yagmur ve ruzgar musade ettigi surece; 

Plan degisip te, lastiklerin ikiye kesilmesi gerekince saglam zorladi. Minik bir ipucu; eger bu sekilde ikiye kesmeniz gerekirse malet bicagi ile kaucuk kismini kesip acarsaniz, metal makasi ile kesmek nispeten daha kolay hala guc gerektirse de. 

Bir baska ipucu da yarim lastigi benim gibi bir tasarimda monte etmeniz/vidalamaniz gerekirse ortaya koyacaginiz bu destek hem duzgun hizalamaya, hemde delme/vidalama islemi esnasinda duzgun durmasina yardimci oluyor.

Sevgili beyaz kucu lastiklerin icinden gecip o alana ektiklerimi cigneyince cozum olarak bunu icat etrim bu sefer de. Elde kalan atil sineklik parcalarini zimba tabancasi ile caktim. Fazlaliklari kesmem gerekli ancak birinci zimbayi cakarken lastik yerine parmagima cakinca saglam sisen ve zonklayan bir parmak birazcik sorun oldu, ilerleyen gunlere kaldi kesmesi. 

Sanki aciyi hissediyorlar gibi Haylaz aksamdan beri gelip elimin ustune yatiyor, normalde gogsumde ya da kolumda yatmayi sever. Hayattaki iyikilerim kedi cocuklarim...

Saglicakla

Benek & Haylaz & Zeliha 

Comments