Agaclarda olusan hastaliklar

 Kapali bir gunden merhaba,

Seftali, nektarin ve badem de cok guzel ciceklenme oldu daha 1.5 yasinda olmalarina ragmen. Hatta iki tane de (evet adet) badem vardi. Bir anda yapraklar kirmiziya donmeye basladi;

Malesef nektarin ve seftali cicekleri doktu tamamen, yapraklar da buyuk oranda bu sekilde. Forumlara yazdim bende gorselle beraber cozum bulmak adina. Yaprak kivircigi olarak ta bilinen klok hastaligi oldugu cikti. Sertifikali fidanlar normalde Karadag AB'ye yari uye oldugu icin, bir sekilde bir yerden gelmis.

Tesadufen bordo bulamaci bulup uygulamistim bahceye ama yeterli gelmemis, bakir agirlikli ilaclama gerekiyormus ilkbahar ve sonbaharda. Eger agavlarinizda bu olusumu gorurseniz hasta yapraklari kesip imha edin/uzaklastirin ki digerlerine bulasmasin.


Seftali ve nektarinden yana elim bos kalsa da sanirim 20 tane kadar visnem olacak bu sene. Malesef elma agacini kurutan kurtcuk visne ve armut agaclarina da gitmis. Her ne kadar bordo bulamaci uygulamisnolsam da delikleri gordugum alanlari kaziyip, temizleyip, camurla bandajliyorum agacin kendini onarmasi adina. 

Ikinci elma agacinin olmekte oldugunu gorunce arka bahceye alip ekmistim bir tane daha; masallah cicek dolu ustu ve inanilmaz mutlu ediyor beni. 

Bahcede bir sekilde bir kac tane elma fidani olusmus, normalde huyumdur yedigim meyve/sebze cekirdeklerini elimdeyse topraga atmak, yapmis olabilirim geriye donuk farkinda olmadan. Gelisimleri bu sekilde devam ederse seneye bahcede kalan diger buyuk agac ve bu sari elmadan asi yapmak niyetim onlara ya tutarsa diye. 

Forumlarda okuduklarimdan anladigim kadari ile bordo bulamaci fungusit olarak pek cok seyden korumakta fidanlari. meyve zamani disinda Mart ve Kasim aylarinda atilmasi oneriliyor bitkiden meyveye gecmemesi ve dolayisi ile zehirlememesi icin. Kasim ayina kadar yaprak temizlemeye devam

Saglicakla,

Zeliha 

Comments