Bahar gelmis hosgelmis derken

 Firtinali bir gunden merhaba,

Nerdeyse butun bati Nisan ayinda gelen kisin etkisinde; Sirbistan, Almanya, Isvec; pek cok yerde kar yagmakta kisin ortasiymiscasina.

Bizde ise durum bu;

Sobali evlerin sorunudur duvarlara yansiyan is; ki baca kaynakli (sevgili kuzey ruzgarlari sagolsun) bir kac defa da iceri tepince duvarlar baya solgundu.
Dekorlarin izi cikmis resmen


Bu da sonrasi.

Isiktan oturu pek belli olmamis ama ucuk pembe aslinda rengi.

Bu uc renk arasinda kalmistim, komsuya fikir sordum, ucuk pembe deyince yaptim gitti. Burdaki yapi markette kampanya vardi 25 kiloluk beyaz boya 10.99 Euro. Desen calismalari icin aldigim renklerle de rengi yakaladim. Yasasin lisede aldigimiz moda tasarimi ve renkler egitimleri.



Turkler genelde evi ne kadara aldigimi soruyorlar. Ancak evi dort sene once aldigim ve bakimlarini kendim yaptigim icin mukayese etmek yanlis bilgiye sebep olabilir.


Bu alandaki mutfak dolaplari sorunluydu; boya yaparken onlari da soktum. Su goruntu bile evin eski halini ve suanki halini anlatmaya yeter sanirim. 

Isleri bitirmekle arkami donup kacmak arasinda kalmis olsam da bir ara ciddi ciddi; bitirdim 😁


Sagolsun adina layik olan oglum (Haylaz) da anneye boya icin yardim etmeye karar vermis ve desen yapmis her bir yere; delirince kacip saklanmasi ve aradan bakmasi cok komikti ama; bile bile yapiyor resmen sipa! 

Sobanin arkasini da boyamak icin cekmek adina boruyu cikarmaya calisirken kafamiza indi borular. Baca cekmiyor diyordum ama iyi bile dayanmis kuruma;



Uc ay once borulari elden gecirdigimde bunlar yoktu; gecen sene de bu kadar kurum yapmadi. Bu sene mese odunu aldim soba icin; acaba ondan mi diyorum ya da ruzgarin dumani basmasindan oturu olusan yogusma mi? Her halukarda onumuzdeki kis borulari her ay temizleyecek birini taniyorum artik 😁

Corona yasaklarindan dolayi baskente giris cikislar yasak. Yoksa hem gidip yaz lastigi almam gerek (her ne kadar bahar gelememis olsa da), hemde baca malzemelerine. Burda tek bir baca malzemesi satan yer var ve sehirlerarasi seyahat yasagindan beri ya fiyatlar yukseldi, ya da malzeme temininde sorun var. Lastikler icin de ayni sorun gecerli; tedarikci ucretsiz nakliye yaparim diyor ama o zaman burda lastikleri takacak, balans ayari yapacak bir yer bulmam gerekiyor uste para vererek. Corona yasaklarinin bedelini odemek istemiyorum kendi adima, ayrica harcamalarima dikkat etmem gerekli, nasilsa 10 gune bir kullaniyorum arabayi sehre gidip alisveris yapmak icin, beklerim 😁

Daha bir ton is guc olsa da sikmak istemedigimden baska notlara birakiyorum bir bahar fotografi ekleyerek;

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zeliha


Comments