Bahce bakimi ve isler

 Cok erken baslayan bir gunden ya da geceden gunaydin,

Haylaz sipasi sayesinde yine 3'te uyandim ve bloga yazayim dedim gun icinde zamansiz oldugumdan bu ara.



Bahcedeki uc elma agacindan ikisini parazitler yedi malesef. Ikinci agaca kok budama yapmistim ama yeterli olmadi. Burda olmadigim zaman zarfinda bahce cok bakimsiz kaldigindan gitti. Elde kalan son agaci kurtarmaya calisiyorum. 

 Kaynaklar bordo bulamaci dediginden onu bulup aldim. Kirec var ama goktasini nasil anlatirim derken "Bordovski Corba" adi ile hazir paket satildigini gorunce inanilmaz mutlu oldum. 250 gramlik paket 1.40 Euro Kalia bahce markette eger Karadag'da iseniz ve ihtiyaciniz varsa.

Asetonla sildigim buyuk boy falcata ile keserek yanaklarini, her ihtimale karsi tel sokarak ta icini temizledim. Bir tanesinin icinde 10 santimlik kanal acmis umarim kurtulur;




Ilkyardimci olmanin verdigi el aliskanligi ile sariverdim camuru surdukten sonra. Yakin takibe devam. Internet kaynaklari ilacla mucadele onerilmez diyor; anlamadigim icin takip ettigim bir sosyal medya platformunda ustalara sordum, bakalik ne cevap gelecek.

Limonu ektikten 10 gun sonra saglam donlar vardi, her ne kadar sarip sarmalasak da hem benim, hem de komsunun limonlari "frost bite" dedigimiz soguk zararina ugradi. Gun asiri kontrol ediyordum hem benim, hem de onun limonunu; gorunuse bakilirsa limonlarimiz olacak yakinda๐Ÿ™๐Ÿผ๐Ÿคž๐Ÿผ


Saka maka derken sebzeleri de bahceden almaya basladim; her ne kadar erust marul diye alip ekmis olsam da inanilmaz aci tadi ile marul olmadigini anladim. Rossa radicchio imis adi; komsularin tavsiyesi ile orta dalini temizleyip kavurunca hayli hos oldu tadi.

 Ogrenecek ne kadar cok sey oldugunu gordukce cehaletime kiziyorum acikcasi!

Dun sabah oturup sonraki gunlerin yapilacak ana islerini yazdim. Ara isleri gun gelirken getiriyor zaten. Aksam da calismayan solar lambalari elden gecirip, calistirabildiklerime cicek yaptim yine bahcede yerlerini almalari adina;


Hem geri donusum, hem de dekoratif bir kullanim. Soda siseleri, biraz silikon, biraz el isciligi. Arka bahce icin ilave lambaya ihtiyacim var ama kampanyali fiyat bulamadim henuz, bekleriz ๐Ÿ˜‰

Iki sipa horul horul uyuyorlar; umarim bende uyuyabilirim biraz, sabaha isler beni bekler.

Saglicakla,
Benek & Haylaz & Zeliha 


Comments