Hayatimi yasiyorum; askla...

 Oldukca erken baslayan bir gunden gunaydin,

Haylaz sagolsun sabah uc sularinda ne ruya gorduyse uykudan sicrayinca bana da uyanmak kaldi geriye onu sakinlestirmek icin; tabi oncesinde kedi koftesi tariflerini dusundum 😈

Kedikedisi diyorum genelde Haylaz'a; esek sipasindan daha dogru geliyor kulagima.

Boya icin sobayi cekerken borular dusunce (evet facia idi eve dagilan kurum) ve icleri cok dolu diye cikarmistim borulari. Bozan hava, daglara yagan kar ve kuzey ruzgarlari birlesimi ile dayanamayip borulari temizleyip geri kurdum sobayi. Elektrikli isitici 13 derece ustune cikatamadi evi; odun sobasi candir Balkanlar da! 

Gecen hafta ici hava iyiyken meyve agaclari cicege dinmeye basladilar. Bu fistik gecen sene 1.5 tane (kilo degil tane) visne vermisti. Bir tanesi bir sebepten yarimdi ama hic fark etmez, afiyetle dedim onlari.


Bir adet bebek nektarinimiz oldu bu sene. Meyve fidanlari genelde 2 Euro fiyati var, oldukca da iyi.

Bir de seftali; beyaz kucu gecen sene gelip gecip cignedigi ve fidani yatirdigi icin daha once ektigim seftali kurumustu. O alani temizlerken dipten surgun attigini gordum. Anactan ciktigi icin surgun asi yapilmasi gerekecek muhtemelen seneye.

Ve kirmizi elma; normalde uc tane elma agaci vardi bahcede ama uzun sure ihmal edince burada olmadigimdan ikisini agac kurtlari kuruttu, bu fistiga bakarak oluyorum simdi. Bir sekilde iki tane bebek elma buldum bahcede; ya cekirdekten ya kok surgununden buyumusler, uste bir de sari elma alip ektim bu sene.



Sadece cicek ya da meyve yok cennette; capa yaparken kazara soktugum (o alana ektigimi unutmusum) havuclar ve cold frame lerden topladigim yesilliklerim. Tam bir salata canavari olan ben simdi ihya olmaya basladim iste.

Iki degerli dosttan ani kalan skulent ve aloe vera; miniciklerdi gelirken. Donmasinlar diye evin icinde sipalarla kose kapmaca oynayarak gecirdim gecen kisi. Bu kis ta asagiya yaptigim kapali alana gectiler.

Komsulari olmali insanin diyorum ya hep (hayir vermem, benim onlar); bir komsuya onun icin gul celiklemi istemisti. Celikledim, buyuttum ve celikledigim dort kok ortanca ile goturup verdim. O da bana erik kokletmis ogluna bahcesindeki yesil erik surgununden. Anac midir, asili midir bilmiyorum; her halukarda asi icin kalemleri nereden alacagimi biliyorum 😁

Bazen forumlarda denk geliyorum insanlarin olumsuz elestirilerine tohum ekmek isteyenlere. "Meyve vermez, ise yaramaz, sok at onu, vb". Bende diyorum ki elinizde bir tohum varsa ekin meyse olsun, olmazsa sebse olsun, olmazsa cicek olsun, hic biri olmazsa golge olsun, yasamak icin muhtac oldugumuz oksijeni uretsin, dusen yapraklari curusun topraga, gubre olsun. Siz yeter ki elinizde tohumu ekin; doga ana gerisini halledecektir! 

Evet, kesinlikle kolay degil bunca isi yapmak ama ask ile yapinca ve aska karsilik alinca inanilmaz keyifli, mutluluk verici.

Karadag'a tasinmadan once ne yapacagimi sordular genelde. "Yasayacagim" diyordum tebessum ederek. Ve ben burada, yeryuzu cennetimde yasiyorum askla, huzurla, kedi cocuklarimla...

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zeliha





Comments