Yag yag yagmur, teknede hamur

Yagmurlu bir gunden merhabalar,

Bahce temelli bir dunya kuracaksaniz meteoroloji hayatinizin merkezi olmali. Siddetli don olan gecelerde zarar gorebilecek olanlari ortmek en temel sebep surekli takip etmek icin.

Sali - Carsamba - Persembe icin yagmur gosteriyordu, bu yuzden Pazar butun gun tas tasidim yol ve bitki alanlari kenarlarina yagmurda yikanmalari adina. Dun de butun gun hayvan gubresi tasiyip kardim toprakla on bahcedeki ekim alanlarina. Bilmeyenler icin belirtmek isterim; hayvan gubresi bitkileri besledigi gibi, topragin yapisini da yumusatmakta. Hep bahsettihim gibi yillar yili ellenmediginden tas gibiydi toprak (abartisiz). Nispeten guclu kollarim olmasina ragmen kazmayi zor sapliyordum gecen sene; hesap eyleyin gerisini.

Eger sizin de boyle taslasmis toprak sorununuz varsa once belleyip, varsa otlardan kokleri sokerek arindirip (neden kokun sokulmesi gerektigi fotografta gorulmekte), iki ya da uc gun sonra hayvan gubresi serip, topragi alt ust etmeniz gerek. Sonrasinda bolca sulanmali ki iyice karissin. Ben yagmura denk getirdim tam sulansin diye 😁

Gerek bahce calismasi sonrasi ellerimi yikamak, gerekse aletleri temizlemek adina disariya bir lavabo ihtiyacim vardi. Sartlarim ortada. Bende ne yaparim nasil yaparim dusuncesine girdim. Buradan biri "Nasil yapiyorsun tasarim ve geri donusumleri? demisti. Bende "dinliyorum" demistim. Hakikaten dinliyorum malzemeyi, malzeme bana nasil olmasi gerektigini soyluyor.

Firtinanin birinde pencere kanatlarindan birinin cami kirilmisti. Komsu da evi elden gecirirken eski lavaboyu sokmustu ki o lavabo benden buyuk, en az 47 yilllik. 
Eski kapinin icinden cikan tahta parcalari hayli ise yaradi dekupaj testere ile kesip hizalayinca
Cift kat dis mekan vernigi yagmur ve gunesin etkisini hayli azaltacaktir. Ahsaba vernik surdukten sonra renklerin patlamasini tek seven ben degilimdir sanirim. Yine de seffaf plastik alacagim Podgorica'ya bir gidebildigimde. 

Ve sonuc; maliyeti kullandigim vernik, iki tane L demir, civi ve vida. Geri kalan her sey emek ve geri donusum. Sonrasinda komsunun verdigi akilla arka bahcenin damlama sulamasina direkt baglanti yaptim. Zaten deterjan ya da kimyasal kullanmiyorum orada. Su direkt bahce sulamasina gidiyor. 

Bir baska zihni sinir projesi de arabanin silecek suyu tank kapagi idi. Anlasilan tam kapatamamisim ya da bir sekilde acilmis zira kapak yok artik. Bir suru baglanti olan bir kutunun ustunde olmasi (ki sanirim beyin o kutu) tedirgin etti acik olmasini su tankinin. 

Hep derim; sorunu tanimlayabiliyorsan cozumu de tanimlayabilirsin. Kirsalda/kucuk yerde yasamanin boyle sikintilari oluyor bana sadece. Her seyi bulamiyorsun, hasbelkader bulabilsen de fiyat farki oluyor. Bu kapak burada yok mesela, Podgorica'ya gidip bakmak gerek. Yazlik lastik almaya gittigimde sanayiye bakacagim artik ona da. 

Arada kacip kacip tohumlara/fidelere gitsem de halimiz belli; yagmurlu gunlerde cocuklarima aitim;


Resmen kucak kapma kavgasinda kedi kedileri! ❤❤

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zeliha






Comments