1 Mayis; emek ve bahar bayrami

 Guzel bir gunden merhaba,

Bugun 1 Mayis; Emek ve Bahar bayrami. Selam olsun tum gercek emekcilere, alin teri dokenlere, hak yemeyenlere. 

Her zamanki gibi islere devam ediyorum. Oldukca yogun ve yorucu gunler baharin gelirini muteakip. 

Nihayet 3-4 gundur soba yakmayinca borulari soktum. Kuzey ruzgarlarinin tasidigi katran kokusu hayli rahatsiz ediyordu beni. Simdi sira disariya baca yapmaya. Malzemeler dusundugumden fazla tutunca ve her zaman oldugu gibi yapacak usta bulamayinca kollari sivadim. Planlama kismi isin buyuk bolumu bana gore, sonrasi corap sokugu gibi gelmekte.

Gecen sene de bu kadar damliyor muydu, yoksa evi boyadim diye mi bu kadar gorundu bilmiyorum. Baca yapimini bitirince o duvarin tekrar boyanmasi gerek; neyse ki boya yaptigimda bir parca saklarim gerekirse diye. 

Uzun zamandir ahsap kalip cakmamistim. Evet, kapi pencereler degisince esik betonunu doktum ama bu kadar hesaplama/planlama gerekmiyordu ona; kaldi ki elde olan baska bir kalibi kullanmistim. 

Niyetim yaklasik 3 metre bu sekilde kaliptan cikmak; sonrasina ya tugla ya da briketle yapmak niyetim.

Harcin icine de dolgu olarak catidan cikan kiremit parcalarini atiyorum; hem dolgu olsun, hem de ortalik temizlensin diye. Duvara tutturma kismini ya trapez sac kemerler ya da betona ve duvata gomecegim tijlerle yapacagim ama o kisma daha cok var. Vira bismillah deyip zemin betonunu doktum bugun.


Dun butun gun otlari bicip, tasiyip, ortaligi toparlayinca kollarim saglam hamlamis, uste bugun kum ve cimento tasiyinca yeter dedi artik.


Yillardir hasret kaldigim komsulugu yasamaya devam. Kapi komsunun bahcesinde yerden leylak iskinlari cikmis. Kesecegim demisti komsu; sokup alayim demistim bende. Sagolsun otlari bicerken birakmis bu obegi, belle kokledim buyuk zevkle.


Bahcedeki yerini aldi bile; artik leylak ta var cennetimizde. Bu arada bahceden cikan dogal taslari da bu sekilde degerlendirmeye basladim. Elde olan imkanlari sonuna kadar kullaniyorum demek abarti olmaz sanirim. 


Hatta iclerine de bahceden cikan cakil taslarini koyunca daha da hos oluyorlar; eger dusunurseniz bahcenize. 

Evin gorsellerini paylastikca gorucusu cikmaya basladi. Oysa "bakarsan bag, bakmazsan dag olur" dedikleri hesap;

Evi aldigimdaki hali;  (baca deligini bile tornavida ve keserle ben acmistim "Balkanlarda elektrikle isinilir mi?" diye)


Ve dunku hali.

Siyah ve beyaz kadar fark var arada. Cati, elektrik sistemi ve PVC kapi pencereler haric hepsi benim emegim ve buyuk oranda geri donusum. Bu yuzden her ne kadar Kasim 2019'dan beri issiz olsam da emekci olarak betimliyorum kendimi; ve baharlar birakiyorum size;

Saglicakla
Benek & Haylaz & Zeliha




Comments