Dogadaki ureme icgudusu

 Renkli gunlerden merhaba,

Hayvan gubresi ile topragi kardigimdan beri gunbegun faha da renklenmekte bahce ve dusum gercege donmekte; dunyanin tum renklerini iceren bir bahce!


Bir hafta boyunca bu guzelligin pesinde kosmustum. Bahce market Agrocentar sagolsun ayirmisti bana ve gittigimde almistim Podgorica'dan.  Bahcede suanda ekili yaklasik 35 gul var ve bu guzelligin icinde oldugu 6 gulu sadece satin aldim nadide renklerinden dolayi; gerisi celikten urettigim guller. 

Dogadaki her canli ureme icgusu ile hareket etmekte insan, hayvan, bitki fatk etmeksizin. Biyolojik saat hamile kalinca / cicek acinca / tohum olusunca ureme icgudusunu baskilamakta bir bakima. 

Sonbaharda saksiya ektigimde bir taneydi; anaitibariyle 17 yavru var uzerinde. 

Gullerde cicek actiktan sonra tohuma donmeye baslar. Bu artik gorevinin tamamlandigi anlamina gelir ve giderek daha az cicek acmaya baslar. 

Eger cicek actiktan sonra cicegin altinda normal gullerde ilk bes yaprakli dal, sarmasik gullerde ilk yedi yaprakli dalin uzerinden kesecek olursaniz bu bitkiyi uyarip tekrar cicek acmasini kodluyor ve surekli gulleriniz oluyor boylece. 

Bir tek sari papatya ve kusburnunda yapmiyorum bunu; her ikisinin de tohumu lazim bana ve halihazirda onlarca papatya var gecen senenin tohumlarindan urettigim. 

Sizde eger guller basta olmak uzere cicekleriniz surekli acain istiyorsaniz; cicegin dongusu tamamlanmadan (tohuma donmeden) kesip tekrar cicek acmasini saglayabilirsiniz.

Renkli gunler dilegiyle,

Biz

Comments