Insanliktan nasibini almamis olanlar!

 Uzuntulu bir gundemden merhaba,

Bahcede baktigim smokin kediyi yazmistim daha once, hatta kisin basinda yuva da yapmistim ona usumesin diye. Ben bebek sanirken hatun koyun butun kedilerini bahceye topladi ve evet; hamile kaldi. 

Kendi kadardi karni artik haftabasinda. Gordukce icim aciyordu kendisinin haline. Evet, doganin kanunu bu yonde islemekte ama yine de...

Son gunlerinde kendisi icin aldigim mamayi yememeye baslayinca sosyal medya hesaplarimdan paylastim bende mama almak ister misiniz diye. Issizlik sureci uzadikca daha fazla hesap kitap yapmaya basliyor insan. Bir sivil toplum kurulusu koordine edip haber verdi gidip suradan alabilirsiniz, sizin adiniza ayrildi mama diye. Hayatimda ilk defa bir sivil toplum kurulusundan sokak hayvanlari icin yardim gordum; tesekurlerimle. 

Ayni zzamandakomsunun kuzeni de iki kilo kadar getirip birakmis kedi mamasi anneye. Bende sut takviyesi yaptim besin olsun diye.



Bahcede yuvasi olmasina ragmen yolun diger tarafindaki calilarin icine gidip dogurdu hatun. Muhtemelen diger kedi ve kopeklerden oturu daha guvende hissetti orda. Oysa bahcede olsaydi yavrulara yaklasmaya kalkan herhangi bir canliya neler yapabilecegimi tahmin bile edemezdi. 

Bunu paylastiktan sonra isler fatkli gelisti; sivil toplum kurulusu haber verdi, yaratigin biri (onlara insan denemez) yeni dogmus kedi yavrularini posete koyup atmis. Getirsek kedin besler mi onlar da diye. Hic denemedigim birsey, dedim deneyelim. Ve getirdiler; dort tane miniminnacik, en fazla iki gunluk kedi yavrulari. Cagirdik anneyi yavrunun birini elime alip, o kadar mucizevi ki; iki kokladi ve agzina alip goturdu bebegi. Bir, iki derken hepsini aldi yuvaya, kendi yavrularinin yanina. 

Kendini "yaratilmis varliklarin en ustunu, en yucesi, en essizi" goren insan yeni dogan yavrulari posete koyup cope atarak mutlak olume terk ediyor. "Beyinsiz,duygusuz, dusuncesiz" dedigimiz hayvan tereddut etmeden alip annelik yapiyor...

Baca icin malzeme almaya Podgorica'ya gittim dun. Mama az kaldigi icin ugrayip diger mamayi da aldim. Ben 3-5 kilo bir sey bekliyordum, 10 kiloluk paket ayirtmislar anne kedi icin; sonsuz tesekurler.


Kucaklamak zor geldiginden omuzlayip tasidim arabaya mamayi gayet mutlu mesut bir bicimde. Baca malzemesini alip, alisverisi de yapip eve dondum. Kostu geldi anne, hemen bir sosis ve sut takviyesi yaptim. Komsuya birakmistim kuru mamayi da ben yokken gelirse anne kedi diye. 

Sonra eve dogru yururken onu gordum yerde. Anne kedi benim gerekeni yapacagimi bildigi icin getirip yuvanin onune birakmis:

O yavrulari posete koyup cope atanin gozune sokmak isterdim bu fotografi; ve sormak "mutlu musun?" diye. 

"Dogasina aykiri" diyerek ciftlesmesine musade ediyorsunuz kedi kopeklerin (aslinda insanlarin da) kisirlastirmak yerine. Sonra ya sokaga, ya barinaga, ya bakim evine. Goz gormuyor ya basina gelecekleri, gonulun zaten umrunda degil.

Yine bile kalp masaji falan yaptim yavruya ama olum sertligi coktan baslamisti minik bedeninde. Gomerken "sakin ha dedim; sakin ha affetme sana bunu yapanlari!"

Onu gomdukten yarim saat kadar sonra komsu seslendi baska yavru getiriyor diye. O da melek olmus, onu da getirdi anne ve bekledi tekrar verebilmem icin. Ona da kalp masaji yaptim ama coktan melek olmustu bile. Artik bahcemizde gomulu iki melek var yuregimi sizlatan.

Benek ve Haylaz'i kisirlastirdigim zaman tonla tepki aldim. "Bir kere ciftessinler, cinsel hayatlari ile oynama, onlarin dogasina ters, bebekleri olsun" vs. Yavrulari ne yapacagim dedigimde cevap ayni idi "ya zaten sokak kedisi, sokaga birakirsin ya da barinakta bakarlar" Barinaklar da bes yildizli otel zaten! Kaldi ki Benek, Haylaz ve kardeslerini yasatmak, sokaktan kurtarmak icin aylarca dogru duzgun uyumadim ben.

Ne bakamayacaginiz cocugu dunyaya getirin, ne bakamayacaginiz yavrunun dogmasina sebep olun.  COPE ATTIGINIZ, SOKAGA TERK ETTIGINIZ HER CANIN KATILISINIZ ZIRA!!! 

Cogu kisi icin beddua niteligi tasisa da dilegim aynidir; Kimse yasattigi ne varsa yasamadan gecip gitmesin dunya seferinden! 

Saglicakla
Zeliha 



Comments