Yorgunum, yorgunsun, yorgun...

 Zor bir kac gunun ardindan merhaba,

Malesef iki bebek daha kaybettik bu surecte. Beni taniyanlar bilir, yillardir sadece cocuk olumlerine aglarim ki icimi sizlatir o. Ucuncu bebegi gozyaslari icinde gomdum, dorduncu ise bogazimi dugumledi resmen. O kadar minik, o kadar masum, o kadar caresiz...

Su kadar bir yer kapliyordu dunyada ama insan hayir dedi! Melek oldu kuzum...

Oysa ozellikle kirsalda yilan, ciyan, akrep, cekirge vb zararlilarla hayli etkin bir mucadele sagliyor kediler. Smokin kedi ona mama ve su veriyorum diye bahceye giren kostebegi oldurup bahce yolunda birakmisti bir kac ay once mesela. (Kostebek deyip gecmeyin; yan komsu 100 kadar lale ekmis; bir tane cikti. Karsi capraz komsu ayni sekilde. Kostebekler pek cok bitkinin kokunu/soganini yiyerek beslendiginden hayli zararli.)
Her ne kadar golgelik yapmis ta olsam yavrulari tasidigi yer hayli sicakti anne kedinin. Benim bahceye almaya calissam da yine soldaki komsunun antresine tasimis yavrulari. Umarim sorun etmezler, cok degil bebekler biraz ele gelene kadar kalabilseler o bile yeter. Klubeyi ardiyenin uzerine goturup bir de orda sansimi deneyecegim bu hafta. Yavrulari reddettme/terk etme ihtimaline karsi cok da zorlayici olamiyorum; bakalim ne yapacagiz. 

Hep sitemlendigim uzere Karadag'da is yaptiracak usta bulmak hayli zor. Cuma gunu malzemeleri alip gelmistim bacanin ve basladim nihayet.
Eger boyle bir is yapacaksaniz bir su terazisi mutlaka olsun elinizin altinda; her adimda kullanmaniz iyi olacaktir
 

Normalde olcup yapmistim ancak baslangicini tam ortalayamamisim; dolayisi ile orantisiz oldu ama oldu. Sag taraftaki komsum baca cikisini yarim yarim iki tuglayavermemi tavsiye etti; aslinda mantikli, boylece uste binecek agirlik ta desteklenmekte.


Ilk defa baca yapan, ustelik uc omurda fitik, sag dizde ameliyat, sol ayak bileginde eski kirik olan 44 yasinda biri icin fena degil gibi sanki 🤔😉


Buraya kadar olan kisim evet zordu ama bundan sonrasi ile kiyaslaninca hayli kolay geliyor gozume. Iki metre daha yapilmasi lazim ama nasil henuz bulamadim. Bir de en son alta havalandirma/temizleme kapagi icin pencere acilmasi gerek ilk basta yapmayi atladigim icin o da ayri bir eglence (!) olacak sanki. 

 Bunlari yaparken anne kedi geldikce ona mama ve sut koyup, arada cok aglayinca ya da cama yapisinca iceri girip Haylaz sipasini avutup, sev beni diyen Benek kizimi sevip falan yapinca birazcik daha yogun oluyor isler gucler ama oluyor 🤪

Saglicakla
Biz





Comments