Gida fiyatlari artisi

Merhabalar,

Nihayet bacanin cati ustu kisminin ince sivasini da tamamladim dun. Komple yapinca ellerim ve merdiven sayesinde bacaklarim hayli agridigindan uyandim defalarca. Bu sefer uykusuzluj Haylaz'in marifeti degil yani. 

Bana gore corona virus kaynakli azalan is gucunun uretimi etkilemesinin artcisi olarak tarimsal gida fiyatlarinda bir artis var son alti aydir. 95 cente aldigimiz litrelik aycicegi yagi 1.45 Eurodan baslamakta mesela. Neyse ki fazla yag kullanan biri degilim ancak pek cok aileyi etkileyecektir. Ayni sekilde bulundugum sehirdeki markette pirinc 69 Cent iken artik en uygunu 1.05 Euro; hile yapip Podgorica'dan yapiyorum buyuk alisverisleri, hayli farkediyor tuketim urunlerinin fiyatlari genel olarak 

Esas yazmak istedigim ise nihayet ve ilk defa burdaki bir markette bulgur gormem; ama alamamam!

Rafta gorunce bulguru gozlerin isildadi resmen. Sizi bilmem ama benim icin yaz kisir-ayran-tursu uclemesi demek buyuk oranda. Kavun-karpuz-uzum-peynir dortlusu de cok iyi ama bir Adanali olarak kisir ayri bir yerde. 

Tam elimi uzatirken abartisiz havada kaldi elim fiyati gorunce; evet, Turkiye fiyati ile ayni olmasini beklemiyorum ama buna da el insaf dedim!


Sadece Karadag icin degil; pek cok Avrupa ulkesi icin bile asiri pahali bir fiyat.

Merak edip Turkiye fiyatina baktim internetten;

Karadag fiyati Turkiye fiyatinin nerdeyse 10 katindan fazla! El insaf deyip uretici firmaya mail attim distrubutorleri ile gorusmelerini, yeni girdikleri pazar icin bu fiyatin hayli fazla oldugunu belirterek. Bu hali ile fiyat 10 paket makarna, 5 kilo pirince esdeger ki kimse ne oldugunu bilmedigi bir urune bu parayi vermez. Karadag mutfaginda kullanimi yok bulgurun zira. Yeni girilen bir pazara bu kadar fahis fiyatlarla girmek pazari kaybetmek icin hayli ideal. 

Bana bir memur fikrasini animsatti bu: Ulkenin birinde cok rusvetci bir memur varmis, rusvet almadan parmagini oynatmazmis. Gel zaman git zaman olmayacak bir dosya ile calmis bir zengin kapisini. Acmiz bizimki; evirmis, cevirmis, him him etmis ve kapatmis dosyayi. Demis "bu is olur ama su kadara". Dosyayi getiren kisi oflamis, puflamis, terini silmis ve "demis tamam, kabul kabul olmasina da, az birazcik cek te nefes alalim". 

Turkiye urunlerini dis pazarlara sunmak istiyorsaniz bu kadar asiri fiyat farki koymak yerine kozmetik urunlerde yapildigi gibi hedef ulkenin piyasa ve pazar arastirmalarini yapip, alim guclerine gore fiyat koyun derim ureticilere... 

Bu arada Zelcestan fotograf yarismasinda. Eger desteklemek isterseniz asagida bulunan linkten girip begenebilir, arkadaslariniza begendirtebilirseniz sahane olur.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=4215458411874554&id=678179928935771


Saglicakla,

Biz 




Comments