Hosgeldin yaz

Gunesli bir Haziran gununden merhaba,

Basliga "hosgeldin yaz" dedigime bakmayin; amele yaniklarimi saymazsak yazin belki "Y" harfi geldi anca. Hala geceleri yorganla yatiyorum. Havanin isindigini  Benek ve Haylaz'in yorganin altinda degil de ustunde yatma arzusundan anliyorum anca.

Son yazdigimdan beri calismalar devam elbette. Eger deniz yakin olsaydi (yaklasik 90 km) muhtemelen amele yanikli ama fit hatunlardan biri olurdum. 

Ardiyenin duzenlenmesi yapilacak isler kapsaminda idi benim icin. "It gunlasa enigini yiter" derler bizde boyle daginik ortamlara (kopek yavrulasa yavrusu kaybolur)

Hersey ordaki rafi tohum cimlendirme tepsileri icin disari almamla basladi; sonuc bu!

Dun asiri ruzgar vardi; ne yalan soyleyeyim gozum bacada idi. Kuzey ruzgari ile ilk testini basari ile gecti baca. Yine de sabitlemek icin kemer/tij ve kaplamak icin malzeme dusunup arastiriyorum durmadan. 


Ortalama dort saatlik calisma sonrasindaki hali ise buydu ardiyenin. Elbette ki islerin gerisi geride; bu bile buyuk bir adim benim icin.

Ilkbaharin basinda ektigim patateslerden ikisinin bitkisi solmustu. Bitkileri cektigimde kocaman bir "ceeeeee" yapti patatesler.
Ve gerisi. kabuklari o kadar ince ki; hani yok desem yeridir. Bir yemeklik olur demistim ama sanirim iki ogun olacak bana;

Iyice yikadigim patatesleri buyuklugune gore 2-6 parcaya bolup, bir kasik kadar yag ve istege gore patateslerle ister firina atin (firin sadece odun sobasinda oldugundan bu sansim yoktu), ister tavaya atin; afiyet olsun. 

Tanki, pompasi derken bu seferde her nasil olduysa arabanin silecek suyu ayristirma parcasi kirilmis. Su tanki kapagini iki ayda zor bulmustum; bu kadar absurd bir parcayi nasil, nerden bulurum bilmiyorum. 

Kisaca devam ellerimle cennetimizi ve burdaki hayatimizi olusturmaya.

Sonbaharda metruk bir evin duvarindan aldigim skulent ailesinden olan guzellik hayvan gubresi karisimini gorunce cildirdi. Gelip gidip bebek sayiyorum "komsudan aldim bir tane, eve geldim cok tane" diyerek. 😁

Saglicakla,
Biz 




Comments